• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på den perfekta push-presenten

Pappan

Breitling
Det här är min första post på Klocksnack! Har hängt i skuggorna av Klocksnack i några veckor nu och jag är så imponerad över att det finns ett så här fint svenskt klockforum. Så kul!

Jag är 31 år, programmerare, från Norrköping och en person som lätt nördar ner sig i saker. Det finns inget bättre än att börja brinna för något och låta nyfikenheten ta över och läsa om alla detaljer man behöver för att känna att man har ett grepp om ämnet. Just klockor hade jag dock inte fått upp ögonen för förrän i vintras.

Här följer historien om vårens jakt efter en present som ledde mig ner i klocknörderiets oändliga värld. Den är lite lång, så brygg dig en kopp kaffe och läs i godan ro.


Push-present
Vi väntar vårt andra barn, som faktiskt borde komma vilken dag som helst nu. När vi väntade vårt första barn berättade min fru att hon läst om något som kallades "push-present". Det är något amerikanskt hittepå att mamman ska få en present efter förlossningen...men ganska rimligt, med tanke på vad hon får gå igenom.

Efter första barnet fick hon diamantörhängen. Och nu till andra barnet tänkte jag att det vore kul att fortsätta på diamanttemat. En push-present är väl ändå av diamantdignitet?
Men vad ska det vara för typ av smycke? Tråkigt med örhängen igen. Hon brukar inte ha armband och halsband så ofta, så vet inte hur ofta det skulle komma till användning. Men klockor däremot – det gillar hon ju.