• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jakten på ett Omega Geneve urverk

jasko80

Basic
Jag har en äldre Omega Geneve automatic. Det är min fars gamla klocka så den har ett affektionsvärde för mig. Letar dock efter ett urverk till den. Jag är ny i forumet med begränsad kunskap om klockor. Tar tacksamt emot tips på vart jag skall börja för att identifiera det urverk jag letar efter. Orginal urverket var tyvärr helt sönderrostat och jag blev lurad till att byta ut det mot ett icke orginal urverk. Alltså har jag inte ens kvar det ursprunliga urverket. Så tack på förhand om ni kan guida mig!

Jag har en äldre Omega Geneve automatic. Det är min fars gamla klocka så den har ett affektionsvärde för mig. Letar dock efter ett urverk till den. Jag är ny i forumet med begränsad kunskap om klockor. Tar tacksamt emot tips på vart jag skall börja för att identifiera det urverk jag letar efter. Orginal urverket var tyvärr helt sönderrostat och jag blev lurad till att byta ut det mot ett icke orginal urverk. Alltså har jag inte ens kvar det ursprunliga urverket. Så tack på förhand om ni kan guida mig!
Finns flera oliks sorters Geneve med olika sorters urverk till dem. Om du kan öppna klockans baksidan och ta ett kort på insidan av boettlocket kan vi nog ta reda på vad det ska sitta i klockan. :)

Finns flera oliks sorters Geneve med olika sorters urverk till dem. Om du kan öppna klockans baksidan och ta ett kort på insidan av boettlocket kan vi nog ta reda på vad det ska sitta i klockan. :)
Tack, då skall jag ta mig till en urmakare som kan öppna locket åt mig. Förhoppningsvis har boettlocket följt med sedan min far köpte klockan.

Här kommer ett foto på boettlocket, vad är det för kladd ovanför texten Lunette? Flera sifferkombinationer av något slag?

Bilagor

• IMG_0575.JPG
    IMG_0575.JPG
    154.2 KB · Visningar: 51

Bilagor

• IMG_0636.PNG
    IMG_0636.PNG
    309.3 KB · Visningar: 30
Tillbaka
Topp