• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på ny klocka

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Jag har verkligen drabbats av klockdjävulen. Efter säkert 10 nya klockor under 2013 är mitt behov fortfarande inte mättat. Jag behöver något nytt.
Ni som läst trådar där jag varit delaktigt har kanske kunnat ana att något okonventionellt lockar denna gången.
Well, söndagen spenderades i djurparken (där jag fö spottade en 116713LN) tillsammans med mina döttrar. När tjejen äntligen kommit hem från sin shopping va det dags att slänga sig i bilen.
Trycker in min ljudbok (Jussi Adler Olsen) och styr västerut.
Lämnar min kära hemstad.
3D1Gv3f.jpg


Ett snabbt stopp för att skaffa lite "riktiga" kontanta medel.
wIPBECG.jpg


Strax därefter styrs det norr ut och ytterligare 1,5h senare åker jag över denna läckra bro. Ni har nog förstått vart jag är på väg men vilken bro är det?
u6HG6xR.jpg


Efter ett par timmar i 140 är det dags för dessa as:
VZHMpmo.jpg


Klarar mig väl utan att det blinkar och nästa landmärke blir således:
fy1rRPm.jpg


Nu är det inte långt kvar. Jag fortsätter en bit till för att slutligen möta upp en trevlig norsk Herre. Vi båda är lite stressade men vi hinner snacka lite klockor och jag får klämma på hans nyligen inköpta PAM372. Riktigt läcker klocka.
Men iaf, min bunt med norska sedlar byter ägare och jag får en lite cylinder med klocka i.
BAM! inget snack:
C9cKzqF.jpg


På handleden sitter alltså den underbara Helson Shark Diver 45 Bronze Green.
Samtliga originaltillbehör men framför allt ett asläckert Crocoläder signerat Ted Su.
Nu blir några dagar för utvärdering men jag gillar den redan. Min stora bonus är att jag nu kan leva ut min fetish gällande straps:)
Lite bättre bilder:
FtpWMlp.jpg

VuY3Suf.jpg

ud2yvd6.jpg


Denna resa på söndagseftermiddag/kväll beskriver ganska bra mitt klockintresse för tillfället. Ca 55 mil i bil och knappt 6 timmar bara för känslan... :cigar:
Hade velat se tjejens min när hon ringde mig strax efter jag korsat norska gränsen. Hon frågar vart jag är och jag svarar:
-Kom precis till Norge, ska bara hämta en ny klocka. Vi syns om en stund.

Ha en bra dag, det ska jag ha.
 

Mr Chance

Kalmar
Hahaha! Underhållande läsning. Sitter här med ett leende på läpparna av ren igenkänning. Snygg klocka också. Var lite skeptisk till brons tidigare men kanske får man tänka om. Grattis!
 

Bolio

Panerai
Härlig tråd man blir riktigt glad av att läsa den, och jag tror de flesta som hållt på ett tag verkligen känner igen sig Grattis!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Grattis till en tuuung klocka! Och grattis och tack till/för den skönaste "köpt-ny-klocka"-tråden på väldigt länge ;)
 
Topp