• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på urtavlan.

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej! Jag är på jakt efter en urtavla till min Day Date 1803.
Jag har lagt upp en tråd i "köpes" och sökt på internet som en dåre efter den här tavlan utan resultat!
Tavlan är alltså vit med wideboy index och visare. Idag så har jag champagnefärgad tavla med wideboy index och visare.
Nu ska jag komma till kritan: Någon som har mer tips på var man kan leta efter den här tavlan? Om jag får tag på en tavla som är vit fast utan wideboy inlägg och bestämmer mig för köpa den så måste jag väl komma över smalare visare också? Eller är jag ute och cyklar? Obeskrivligt tacksam för tips på hur jag kan lösa det här!
Ber om ursäkt om det är OT..

Bilder:
null_zps87ad4ed5.jpg



020_zpsc48653e1.jpg
 

Chattras

Cartier
Jag letade efter en blå tavla till min 1803. Tröttnade och gick in till Bergströms och beställde en ny. 4000:- ink. byte har jag för mig att dom sa. Kanske kan vara ett alternativ?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag letade efter en blå tavla till min 1803. Tröttnade och gick in till Bergströms och beställde en ny. 4000:- ink. byte har jag för mig att dom sa. Kanske kan vara ett alternativ?


Jaha! Grymt ju, visste inte att man kunde köpa tavlor till 1803 hos AD. Har du någon koll på var man kan hitta urvalet av tavlor? :)
 

Chattras

Cartier
Jaha! Grymt ju, visste inte att man kunde köpa tavlor till 1803 hos AD. Har du någon koll på var man kan hitta urvalet av tavlor? :)

Det hade jag inte heller en aning om. Min förhoppning var att dom hade någon gammal som låg och skräpade men så var det ju inte. Jag fick kolla på en skärm när dom loggat in på någon rolexsida. Såg ut att vara för internt bruk enbart. Det fanns ett bra gäng att välja på så med lite tur finns den du vill ha :).
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det hade jag inte heller en aning om. Min förhoppning var att dom hade någon gammal som låg och skräpade men så var det ju inte. Jag fick kolla på en skärm när dom loggat in på någon rolexsida. Såg ut att vara för internt bruk enbart. Det fanns ett bra gäng att välja på så med lite tur finns den du vill ha :).

Har du koll på om man kan se det på nätet någonstans?
 

Rikard

Omega
Fråga lite snällt om de kan printa ut bilder så du kan kolla i lugn och ro.. brukar inte va nå problem.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag gick in till Rob & Engström och kikade på urtavlor! De visade runt 6-7stycken som jag kunde beställa direkt!
Tavla (utan stenar) kostade 3300kr ink byte&visare, vilket jag tycker låter lockande! Nu står jag och velar mellan silver och svart!
Det känns som svart urtavla gör en ganska begränsad till vad man kan ha för färger på banden.
Om det är något som har silver eller svart urtavla får ni gärna lägga upp en bild på det :)
 
Topp