• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

James Bond klockor, var är de nu?

Bjudko

Cartier
Finns det någon som kunnat härleda en viss klocka och säga att denna användes vid inspelningen av en viss film? Det kanske inte fördes någon dokumentering på serienummer i produktionen och kanske inte ens av Rolex själva?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tyvärr kan jag inte bistå med annat än att tycka det är skönt med en intressant tråd som likväl troligen(?!) inte spårar ut i en kukmätartävling!

Hoppas någon har koll!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Väcka liv i gamla trådar är ju kul. Såg nu på Hodinkee att den Sub Sir Roger Moore bar i "live and let die" ligger uppe för försäljning på Phillips'.

http://www.hodinkee.com/blog/phillips-watch-auction-geneva-two-preview

Artikel från 2011 gällande samma klocka, då klockan senast var till salu.
https://www.hodinkee.com/blog/james-bonds-rolex-5513-for-sale-complete-with-hyper-intensif?v=article

974eb74168ad11ed213ea057fc82ecf8
 

E38B12

Breitling
Lite onödigt inside info - den icke-modifierade Rolex Submariner 5513 som Roger Moore bar i Live and Let Die fick han behålla efter inspelningen, och ägs än idag av honom (men har, då han kanske insett värdet inte burits sedan sent 1970-tal). Han bär idag en enklare stål-Breitling som han fått av hustrun. Under 80- och 90-talen bar han en vanlig DJ i halvguld på jubilee. Han bar faktiskt aldrig privat några av de Seiko som figurerade i majoriteten av hans Bondfilmer.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Kul tråd!
Träffade faktiskt Roger Moore på Arlanda förra året i väntan på bagaget. Otroligt ödmjuk och trevlig gubbe, men gjorde ont att se att blivit så gammal :-(
Passade på att ta foto med honom och skaka hand förstås. Tittade efter handleden och förutsatte att han skulle bära nån gammal Rolex men till min förvåning såg jag ingen klocka överhuvudtaget :-(
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kul tråd!
Träffade faktiskt Roger Moore på Arlanda förra året i väntan på bagaget. Otroligt ödmjuk och trevlig gubbe, men gjorde ont att se att blivit så gammal :-(
Passade på att ta foto med honom och skaka hand förstås. Tittade efter handleden och förutsatte att han skulle bära nån gammal Rolex men till min förvåning såg jag ingen klocka överhuvudtaget :-(
Posta bilden för böveln!
 
Topp