• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

James Bond remmen

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har alltid gillat enkelheten i ett nato genom att bara trä genom bandet, men de många ståldetaljerna har ibland gjort att jag tröttnat. Googlade lite på James Bond och fick veta att han inte använde ett vanligt nato. Hans är clean. Mycket mer clean än ett vanligt nato. Det är liksom bara en rem, likt ett zulu men utan stålkeepers. Se bilden nedan.

Hemsidan som sålde dessa remmar låg nere, kikade dessutom på custom alternativ men det funkade inte.

Vad gör man då? Tar saken i egna händer.

Här är James Bonds 16mm rem på 20 (!):
e8WtNU9.jpg


Vad jag vill ha:
wRuwrCN.jpg


Resultat:
nrZHkmj.jpg


Vristskott:
XvfdJta.jpg


Varför kallas då flera natoband för "Bond"?

Kanske cheepo63 eller @easyrider kan tillverka en "riktig" Bond-rem till mig?

Källa: http://rolexblog.blogspot.se/2009/07/real-james-bond-watchstrap-comes-to.html?m=1
 

Owaysis

Cartier
Riktigt snyggt jobbat! Jag håller med om att det är mycket snyggare än ett vanligt nato/zulu, iaf på lite mer dressigare klockor.

Vad är det för Seiko du har där förresten?
 
Kolla cheapestnatostraps.com

Tjejen som driver sidan heter Sofie och hon bor här i Sverige nånstans.
Där finns/ fanns remmen du letar efter.
Real nato tror jag den kallas eller nått sånt.

Har handlat där många gånger utan problem!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Bjuder på några bilder

0.jpg
natoband.jpg
007.James.Bond.Goldfinger.1964.....jpg
007.James.Bond.Goldfinger.1964...jpg
007.James.Bond.Goldfinger.1964.jpg




Kolla cheapestnatostraps.com

Tjejen som driver sidan heter Sofie och hon bor här i Sverige nånstans.
Där finns/ fanns remmen du letar efter.
Real nato tror jag den kallas eller nått sånt.

Har handlat där många gånger utan problem!
Jag har hört att dom vanliga natobanden hon säljer ska vara oerhört hårda och osköna, vet dock inte hur det är med dessa ''riktiga bondbanden''. Det är väl värt att prova för dom är inte speciellt dyra.
 

paradis

Audemars
James Bond, det ser inte så bra ut,bandet är inte brett nog. Såg dom inte det ? Det är ändå Mr.James , som ska bära Submariner....nej inte vackert.Bandet borde vara 20mm ock inte 14 eller 16....:stop:
 
Topp