• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

James Bond Rolex Nato?

Asplund

Patek
2-Faktor
Det finns mkt info om vilket nato som användes av bond, tyvärr så är informationen olika på varannan sida...

Någon som har koll på detta?

Om man kollar Singular Straps finns det t.ex. tre olika straps som kallas "real" ?



Vilken är the real deal?

/Asplund
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    55.9 KB · Visningar: 585

Singular

Rolex
2-Faktor
Mycket riktigt är det jävligt svårt att veta vilken färg det där bandet egentligen hade - vilket innebär att lilla shopen har såväl en variant med olivgrönt som grått. Det gula är bara för att det är så attans snyggt (och kul...).

Mina kulor ligger på att det är det gröna som är "rätt" - men båda är lika snygga.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
F.ö. - för varje gång någon köper något av Real-banden lovar jag att göra en Conneryimitation vid skrivbordet.

Hopp, redan dags; "Yesh."
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
I muschtashk you a queschtion, but I'm shaving it for later.

Jag jag alltid tyckt de är olivgrönt. Men de andra är ju också snygga. :)
 

Ricrob

Patek
Ursäkta okunskapen men är bilden ovan tagen på Connerys handled.?! Varför har han isf ett nato i skosnörebredd..? :shock:
 
Ricrob skrev:
Ursäkta okunskapen men är bilden ovan tagen på Connerys handled.?! Varför har han isf ett nato i skosnörebredd..? :shock:

Nato-banden var en nyhet när filmen spelades in, varianten Connery bär var avsedd för flygvapnet, den fanns helt enkelt bara i 16mm eftersom det var standard bland de klockor som då var aktuella. Och idag så ju 20mm inte särskilt brett...
(Om jag förstått allt rätt ;))
/Johan
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Bond körde ju inte "natoband" om man ska vara petig. På Jakes Rolexblog tas ämnet upp
" In Goldfinger, Sean Connery as James Bond wears a Rolex Submariner [Reference 6538] as pictured below, on a Regimental belt strap. Many people say Sean Connery wore his 6538 Submariner on a NATO strap. This is not true. There has NEVER been a James Bond movie in which James wears a NATO.

Note that the strap that Sean Connery wears has 9 stripes total consisting of Dark Navy Blue, Dark Olive Olive and fine burgundy stripes."

Bandet från Goldfinger är blött på bilden från filmen.

20130210_200006_zps291ada49.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Japp. Från 1987. Imorgon ska den till urmakare för att checka att allt är ok inför kommande tider:smile:

IMG_20130201_144905_zpsb7a8ef4d.jpg
 

Ricrob

Patek
CreativeMind skrev:
Ricrob skrev:
Ursäkta okunskapen men är bilden ovan tagen på Connerys handled.?! Varför har han isf ett nato i skosnörebredd..? :shock:

Nato-banden var en nyhet när filmen spelades in, varianten Connery bär var avsedd för flygvapnet, den fanns helt enkelt bara i 16mm eftersom det var standard bland de klockor som då var aktuella. Och idag så ju 20mm inte särskilt brett...
(Om jag förstått allt rätt ;))
/Johan

Snyggt, tackar för informativt svar!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det här är lite lustigt. När jag tittar på filmen och pausar så se det ut som bandet bara är grått och svart, typ som på denna bild. Jag har förtsått att det finns olika teorier om hur bandet egentligen såg ut, att ljuset eller gammal filmkvalitet skulle ha gett ett intryck av att det är tunna röda linjer.
http://img.photobucket.com/albums/v83/a ... Diving.jpg


Vad säger Singular om detta?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som vissa nästan nämnt, så måste du ha ett väldigt smalt nato om du ska gå hela vägen. ;)
 
Topp