• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad James Bonds kaffebryggare, Chemex 6-koppars

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
200
Returpolicy
Är det något knas löser vi givetvis det
Bilder Skickat
  1. Ja
"Breakfast was Bond's favourite meal of the day. When he was stationed in London it was always the same. It consisted of very strong coffee, from De Bry in New Oxford Street, brewed in an American Chemex, of which he drank two large cups, black and without sugar." - Ian Fleming, kapitel 11, From Russia, With Love (1957)

Dr. Peter Schlumbohms designklassiker som varit i produktion sedan 1943, här i 6-kopparsutförandet. Begagnad, bra skick men det finns mindre slitage på trägreppet. Läderremmen hade börjat stelna så jag har gett den en generös omgång med Konservstorns bokolja så den blev mjukare, men även mörkare än när den var ny. Inga filterpapper ingår men de är lätta att beställa från till exempel Kaffecompagniet, där man borde komma upp till gränsen för fraktfritt tillsammans med en påse kaffe eller två. Första bilden är exemplaret till salu. Övriga är att betrakta som en slags visuell storytelling. Mia Farrow ingår således inte heller.

Finns för avhämtning i Stockholm. Passerar innerstan lite mindre frekvent pga pandemin men jag kan ta med den när det är läge. Det brukar vara lätt att få till något ömsesidigt smidigt. Den kan också skickas, spårbart och på min risk, med Postnord för 99 kr.

Pris: 200 kr.

IMG_20201216_023342_824.jpg

DZIECKO-ROSEMARY-18.jpg

fd030-chemex-coffeemaker-instructions-1948.jpg

chemex-flask-handle-patent.jpg

Screen+Shot+2018-05-04+at+10.49.43+AM.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp