- Pris
- 1900
- Returpolicy
- Retur på min bekostnad om något är fel, öppet köp på köparens bekostnad om jag får åter dem i oskadat skick.
- Bilder Skickat
- Ja
Det börjar flöda över på knivlisten igen så jag säljer av några. Under bilder och beskrivning, lägst ned i annonsen, finner du länkar till både butiker där de säljs nya och annonsen på KKF där jag köpte dem så får du mer info och bilder av både modellen och de aktuella individerna.
Det hela är alltså ett par knivar, en guyto på 240 mmoch en petty på 150 mm från Ashi Hamono, båda tunna och fina och i kategorin "laser". Gjorda i kolstål (dvs ej rostfritt).
Pettyn är såld. Gyuton är kvar till salu för 1900 kr.
Till gyuton följer med en slida av trä (saya) men den mindre kommer som den är. Inga kartonger medföljer. Observera att sayan inte har någon låsning medskickad, tanken är att man knyter en rem genom hålet som syns där. Sayan är fläckig men den som vill kan säkert få bort detta med lite sandpapper.
Dimensioner:
Gyuto 240 mm:
Petty 150 mm:
(Observera att knivarna alltså på Sakai-vis i namnet mäts från handtaget inte från hälen, därav att 240mm-kniven är mätt till 230 från häl till spets).
Nu nya bilder efter att jag städat bort patina och det mesta av fläckarna på slidan.
För den ovane vid denna sorts knivar: de är både hårda och därmed lite sköra, och därtill tunnare än många andra. Det blir vasst vasst vasst men också lite omtåligt. Håll eggen borta från hårda saker som köttben, fruset, kärnor och sådant. Handdiska efter användning och håll dem torra.
Pris för båda: 3000 kr, 2700 kr inklusive frakt inom landet.
Gyuton är kvar till salu för 1900 kr inklusive frakt inom landet. Förskottsbetalning via Swish. Självklart tar jag åter knivarna om något är fel eller avviker från beskrivningen. Ja, givet att jag får åter dem i samma skick som jag skickade dem kan jag erbjuda öppet köp för den som är osäker.
Bilder:
Och så refernserna.
Härifrån köpte jag:
www.kitchenknifeforums.com
Butiksannonser för samma modeller (såvitt jag kan bedöma):
carbonknifeco.com
Observera att butikspriserna där är innan du tullat och momsat in dem i landet.
Det hela är alltså ett par knivar, en guyto på 240 mm
Pettyn är såld. Gyuton är kvar till salu för 1900 kr.
Till gyuton följer med en slida av trä (saya) men den mindre kommer som den är. Inga kartonger medföljer. Observera att sayan inte har någon låsning medskickad, tanken är att man knyter en rem genom hålet som syns där. Sayan är fläckig men den som vill kan säkert få bort detta med lite sandpapper.
Dimensioner:
Gyuto 240 mm:
Längd | 230 mm |
Höjd vid hälen | 47 mm |
Tjocklek vid hälen | 2,3 mm |
Vikt | 138 gram |
Petty 150 mm:
Längd | 140mm |
Höjd vid hälen | 28,5 mm |
Tjocklek vid hälen | 1,9 mm |
Vikt | 51 gram |
(Observera att knivarna alltså på Sakai-vis i namnet mäts från handtaget inte från hälen, därav att 240mm-kniven är mätt till 230 från häl till spets).
Nu nya bilder efter att jag städat bort patina och det mesta av fläckarna på slidan.
För den ovane vid denna sorts knivar: de är både hårda och därmed lite sköra, och därtill tunnare än många andra. Det blir vasst vasst vasst men också lite omtåligt. Håll eggen borta från hårda saker som köttben, fruset, kärnor och sådant. Handdiska efter användning och håll dem torra.
Gyuton är kvar till salu för 1900 kr inklusive frakt inom landet. Förskottsbetalning via Swish. Självklart tar jag åter knivarna om något är fel eller avviker från beskrivningen. Ja, givet att jag får åter dem i samma skick som jag skickade dem kan jag erbjuda öppet köp för den som är osäker.
Bilder:
Och så refernserna.
Härifrån köpte jag:
SOLD - Ashi Ginga W#2 240mm Gyuto + 150mm Petty
EDIT: Sold, thanks KKF. Some more reducing down to some essential knives, so I'm letting go of these two classics. They've obviously been used and sharpened once or twice, but haven't seen too much action all in all. As you can see, some patina and scratches. 240 comes with saya that has some...

Butiksannonser för samma modeller (såvitt jag kan bedöma):

Ashi Ginga White #2 Petty 150mm
Ashi Hamono makes incredibly high performance knives out of Sakai, Japan. Their knives and known for thinness and superb geometry. These blades have a slight convexity making the cutting feel very enjoyable. Quality control is very important to Ashi. They make their blades, handles, sayas all in...

Observera att butikspriserna där är innan du tullat och momsat in dem i landet.
Senast ändrad: