• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Japanska titanklockor med strukturtavla

john b

Rolex
Två fina klockor.

Tycker nog kanske att GS-tavlan har lite bättre upplevd detaljfinish. Och boetten har det helt klart. Verket är ballare också. Den är kanske lite stor på 41.

Citizens tavla är inte så dum iofs heller. Den är dessutom klart roligare/snyggare. Bra boett, lagom storlek på cirka 39. Inte lika fin boettfinish som GS.

nn6Elb.jpg



nn66T8.jpg


Jag gillar bägge. Citizen kostar mindre än hälften, kanske ett bättre köp faktiskt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Där kom den! Grymma bilder i vanlig ordning och jag tycker Chronomastern ser löjligt bra ut.

Kul med titan som inte ser ut som titan brukar. :)
 

Geparden

Audemars
Så fina klockor!
Trots trimmad Spring Drive :hungry: håller jag i denna kamp AQ4020-54Y som vinnare.
Måste vara knepigt att få till rättvisa bilder på tavlans struktur pgra dess uppbyggnad med dubbla glaslager. Apropå glas, är det helt plant på Chronomastern?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Även om Citizenfinishen ser strålande fin ut förstår jag vad GS står för. På bilderna tycker jag det framgår med tydlighet. Allt andas jakt på perfektion. Subtil perfektion...
Suveräna bilder IMHO.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Riktigt trevlig den där Chronomastern... Eco-drive och titan, haq. Blir väl inte mycket bättre än så? Att urtavlan är rispapper är ju riktigt cool. Har du denna i din ägo? I så fall, grattis :happyhappy:
 

john b

Rolex
Även om Citizenfinishen ser strålande fin ut förstår jag vad GS står för. På bilderna tycker jag det framgår med tydlighet. Allt andas jakt på perfektion. Subtil perfektion...
Suveräna bilder IMHO.

Håller med. Jag tycker bägge är superfina, Citizen lite snyggare. Och ffa bra repfritt titan.
Men GS har bättre finish. Vilket är tur då den kostar mycket mer.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Eftersom jag är jävligt glad att jag fått tillbaka min "Japanska titanklocka med strukturtavla" så bjuder jag på ett par pics ;)
IMG_2054.JPG

Tavlan som döljer solpanelen under, ser ut att vara i en matt sunburst vid första anblick, men vid närmare granskning är den i ett cirkelmönster a´la LP-skiva. Just min SSE085J skiftar i varmgrå.
IMG_2047.JPG

Titanet som är både borstat och polerat är lite mer klassisk till utseende, men jag tycker att Seikos hårdhetsbehandling ger den ett lite eget stuk. Färgen skiftar till lite mörk varmgrå i skymningsljus och är mer stålglansig i solen.
Fick vänta 4 veckor på att få ett nytt kretskort, men nu hoppas jag att den ska fungera som den ska under sommaren :happyhappy:
 
Topp