• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaquet-Droz eller Glasshutte original

Nappe

Basic
Är på g att köpa ny klocka och är sugen på antingen en Jacquet-Droz Grande Seconde ref: J007010243 eller en Glahutte Original PanoMaticLunar ref: 1-90-02-43-32-05
Någon som har eller haft någon av dessa.
Åsikter och synpunkter på mitt kommande köp mottages med glädje.
upload_2020-5-12_14-29-22.jpeg

upload_2020-5-12_14-30-5.jpeg

Vet iaf en på forumet som haft Glashutten. Dock är han inte aktiv längre tyvärr. Minns att han var ruskigt imponerad av kvaliteten kontra pris. Han köpte en Lange 1:a ungefär samtidigt och då sa han: "den visste jag skulle ha super-finish" men den kostar ju därefter.

Personligen gillar jag verkligen designen på JD. Det är deras egna stil dessutom.

Vet iaf en på forumet som haft Glashutten. Dock är han inte aktiv längre tyvärr. Minns att han var ruskigt imponerad av kvaliteten kontra pris. Han köpte en Lange 1:a ungefär samtidigt och då sa han: "den visste jag skulle ha super-finish" men den kostar ju därefter.

Personligen gillar jag verkligen designen på JD. Det är deras egna stil dessutom.

JD känns ju jäkligt unika och en historia som heter duga till på köpet

JD är väldigt coola. Jag har fått för mig att de känns väldigt stora bara - dock har jag aldrig provat någon. 39mm kan vara ok fast den har mycket tom yta.

Glashütte får min röst. Dels för det estetiska. Men sen har jag bara gott att säga om känslan i klockorna. Har inte just den modellen själv men klämt på åtskilliga. Denna är min..
Älskar den!!
22F40B4E-0E36-48BD-9851-C20F27C42F4F.jpeg
1B8B544C-E059-4DDD-A365-D6B856BE2855.jpeg
BFFE05E1-8455-4D64-AD9D-2BED1EEBE6FA.jpeg
DC0AEA72-E006-4A8C-9FEA-937CB39F38EB.jpeg

Sorry.... Kunde inte låta bli att strössla med lite bilder även om det inte är den modell du spetsat in dig på..;-)

Glashütte får min röst. Dels för det estetiska. Men sen har jag bara gott att säga om känslan i klockorna. Har inte just den modellen själv men klämt på åtskilliga. Denna är min..
Älskar den!!
22F40B4E-0E36-48BD-9851-C20F27C42F4F.jpeg
1B8B544C-E059-4DDD-A365-D6B856BE2855.jpeg
BFFE05E1-8455-4D64-AD9D-2BED1EEBE6FA.jpeg
DC0AEA72-E006-4A8C-9FEA-937CB39F38EB.jpeg

Sorry.... Kunde inte låta bli att strössla med lite bilder även om det inte är den modell du spetsat in dig på..;-)

hehe den är jäkligt fin, så klart du skall strössla!
Tack för din input

JD är väldigt coola. Jag har fått för mig att de känns väldigt stora bara - dock har jag aldrig provat någon. 39mm kan vara ok fast den har mycket tom yta.

Har aldrig sett en live heller men jag uppskattar deras design. Verkar inte finnas någon AD i Sverige så kan vara svårt att få klämma på någon...

Glashütte vinner denna match på ko efter 15 sekunder. Överlägset snyggast. Eller såhär... Den är snygg som tusan med tydliga Lange vibbar. JDn är rent ful med alldeles för mycket outnyttjad urtavla.

Båda är oförskämt fina men JD tar hem det med sin avskalade tavla och inte minst att de är just JD :)

JD:n är riktigt fin men retar mig lite på att 6 kommer efter 7 ;)
Är det kombo av datum och sekund i den nedre subdialen?

Tillbaka
Topp