• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jean-Claude Biver (vd Tag Heuer, tidigare vd hublot) pratar bla smart watches

Blä för Tag. De hävdade att caliber 1887 var deras egna urverk men de köpte det från Seiko:dead: Vilka losers
De köpte rättigheterna till den europeiska utvecklingen och vidareutvecklade designen. Misstaget som de gjorde var att säga att det var 100% inhouse. Seiko är ett så starkt och bra varumärke så de skulle inte skämts för det utan sagt att det var ett samarbete med dem, vilket de gjort senare, för att slippa den skitstorm de hamnade i. Vad jag förstår på de som haft en klocka med det urverket är det riktigt jäkla bra.

Du kan läsa mer på http://www.calibre11.com/calibre-1887-story/.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ska läsa vid tillfälle, men har låga förväntningar.
Bivers uttalande vid Connecteds release, det finns ingen skämskudden stor nog... "Ve hav computer in ze boix"
Han kan antagligen ALLT om klockindustrin, men verkligen skrämmande lite om datorvärlden/silicon valley-världen.
 
Ska läsa vid tillfälle, men har låga förväntningar.
Bivers uttalande vid Connecteds release, det finns ingen skämskudden stor nog... "Ve hav computer in ze boix"
Han kan antagligen ALLT om klockindustrin, men verkligen skrämmande lite om datorvärlden/silicon valley-världen.
De underskattade marknaden totalt vad jag förstår. De trodde det fanns en marknad för 20.000 klockor, de är uppe på över 100.000 nu. Tror säkerheten ligger i att när klockfan dör, vilket den gör ganska snabbt så får/kan man byta in den som en del i en ny Carrera. Inger viss säkerthet i mina ögon. Inte för att jag kommer skaffa en men iaf. lol
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
De underskattade marknaden totalt vad jag förstår. De trodde det fanns en marknad för 20.000 klockor, de är uppe på över 100.000 nu. Tror säkerheten ligger i att när klockfan dör, vilket den gör ganska snabbt så får/kan man byta in den som en del i en ny Carrera. Inger viss säkerthet i mina ögon. Inte för att jag kommer skaffa en men iaf. lol
Köpa, inte byta...
 

noeLLY

Cartier
Hörde att man byter innehållet mot ett mekaniskt verk med visare å tavla men boetten är densamma?! Coolt iaf :)
 
Topp