• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jean lassal, vad vet ni?

Joakim.nils

Breitling
Hej!
Jag satt och slö surfade och stampade över en klocka av märket Jean Lassal.
Fick en smärre chock samt fascination av designen och blev genast intresserad av om dem har gjort fler klockor samt ta reda på lite mer om historia kring märket.
Jag hittar inte mycket information varken på nätet eller här på KS, vet någon något om Jean Lassal? :)
0

OBS: Bild lånad från kaplans.se
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag satt och slö surfade och stampade över en klocka av märket Jean Lassal.
Fick en smärre chock samt fascination av designen och blev genast intresserad av om dem har gjort fler klockor samt ta reda på lite mer om historia kring märket.
Jag hittar inte mycket information varken på nätet eller här på KS, vet någon något om Jean Lassal? :)

OBS: Bild lånad från kaplans.se


Vet tyvärr inget om arbandsuren men har en Lassale bilvariant som dock bär namnet Maserati på tavlan. Lånade bilden från nätet men från samma bilmodell.

image.jpeg
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej!
Jag satt och slö surfade och stampade över en klocka av märket Jean Lassal.
Fick en smärre chock samt fascination av designen och blev genast intresserad av om dem har gjort fler klockor samt ta reda på lite mer om historia kring märket.
Jag hittar inte mycket information varken på nätet eller här på KS, vet någon något om Jean Lassal? :)
0

OBS: Bild lånad från kaplans.se

Hade väl ett samarbete med Seiko på 80-talet. Klockorna såldes under namnet Seiko Lassale.

20161008_214111.png
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Vet tyvärr inget om arbandsuren men har en Lasalle bilvariant som dock bär namnet Maserati på tavlan. Lånade bilden från nätet men från samma bilmodell.

image.jpeg
Biturbo va? Visste inte att det var dessa som tillverkade klockorna till Maserati, har hört rykten förr om att det skulle ha varit Cartier, men hade ingen säker källa. Vissa påstår ju att det är den dyraste "delen" på hela bilen ;)
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Biturbo va? Visste inte att det var dessa som tillverkade klockorna till Maserati, har hört rykten förr om att det skulle ha varit Cartier, men hade ingen säker källa. Vissa påstår ju att det är den dyraste "delen" på hela bilen ;)

En variant bestyckad med dubbla turbo ja, men inte med Biturbo i namnet. Klockan är som sagt tillverkad av Lassale. Man ska inte tro på alla rykten. Och den är inte ens den dyraste delen på bilen.
 
Senast ändrad:
Topp