• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jean Richard Aquascope

Medstil

Omega
Vad tycker ni ??

Har plötsligen efter ha haft dom flesta fina klockmärken hittat en ny favorit Jean Richard

Deras Aquascope Blue Dial är nog det snyggaste Dykarur jag sett någonsin och deras Terrascope gray dial

kanske den snyggaste dressuret ever med mycket attityd och stål.


Aquascope.jpg
Jean Richard Terrascope.jpg
 

Sputniq

Panerai
Jovars! Lite märklig boettform, hade gillat den mer om den var mer rund. Synd, annars hade jag verkligen fallit för den, nu tycker jag bara att den är riktigt snygg.
 

Medstil

Omega
Funderar på att sälja allt och köpa dessa 2, dessutom kanske man får lite pengar över till en Alfa eller något annat kul.
Jean Richard är inte dyra ca 20 styck och kvalitet som dom RIKTIGT dyra.
Dock ett enklare verk, men jag är inte urmakare utan en användare så...
 

Mattias79

Cartier
Funderar på att sälja allt och köpa dessa 2, dessutom kanske man får lite pengar över till en Alfa eller något annat kul.
Jean Richard är inte dyra ca 20 styck och kvalitet som dom RIKTIGT dyra.
Dock ett enklare verk, men jag är inte urmakare utan en användare så...
Jäkligt snygga. Vet inte om jag älskar eller avskyr timvisarna. Men jäklar, grymt vackra. PS: Min Alfa ligger på Blocket. Bytesläge? ; )
 

babanker

Panerai
Fina, men placeringen av datum på översta känns inte genomtänkt designmässigt. Dom små sakerna som skiljer agnarna från vetet. :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
JeanRichard är bra skit, ganska stora längre söderut. Tyvärr, med allt som inte är Rolex eller PP, så är andrahandsvärdet katastrofalt.
 

plattfot

Rolex
Trevliga.
Ser ut ha plockat mycket inspiration från samma ställe i klockhistorien Benarus grävde till sin Moray.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Bra kvalitet. Finns med inhouse också. Tillverkas av GP så jag antar att finishen är topp. Riktigt snygga modeller du visar!
 

Apansson

Torpare
Tycker att den är lite för "tight", bezeln är för tjock i förhållande till urtavlans storlek. Men det är alltid kul med någon som vågar sig på nåt nytt!
 
Topp