• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JeanRichard! Nån som ägt en?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag är ju i det fantastiska stadiet att spana efter nytt och har väl mer eller mindre bestämt mig för att testa en Omega PO. Men så snubblade jag över JeanRichard, ett märke jag inte känner till alls. Lite snabb research tar mig till Schweiz, lång historia, mestadels egna verk (?), och vad jag uppfattar som något sorts instegsmärke till GP? Flesta recensioner verkar i alla fall hylla tillverkaren i fråga.

Fastnade för modellen Terrascope som kommer i en uppsjö av färger och kombinationer. Lite stor men samtidigt elegant. Dock kan jag inte riktigt bestämma mig för om den är stentuff eller apful. Vilket gör den onekligen intressant.

Frågan är då om någon ägt/klämt/sett/hört/smakat på nåt från JeanRichard?





 

Camo00

Patek
Helt klart snygg!
Har märket sen legitimitet, designen inte är kopierad och priset är rätt så är det ett givet köp?! :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Just den här modellen tror jag har ett listpris på 3500 USD. Osäker på hur det ser ut i övrigt.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har inte klämt på någon JR däremot så har jag ugglat en hel del modeller :) hos http://www.compraventarelojes.com/jean.htm finns en del fina till rimliga priser

2049%20JEAN%2000.jpg

4149a.JPG
 

Bassia

Breitling
Jag är ju i det fantastiska stadiet att spana efter nytt och har väl mer eller mindre bestämt mig för att testa en Omega PO. Men så snubblade jag över JeanRichard, ett märke jag inte känner till alls. Lite snabb research tar mig till Schweiz, lång historia, mestadels egna verk (?), och vad jag uppfattar som något sorts instegsmärke till GP? Flesta recensioner verkar i alla fall hylla tillverkaren i fråga.

Fastnade för modellen Terrascope som kommer i en uppsjö av färger och kombinationer. Lite stor men samtidigt elegant. Dock kan jag inte riktigt bestämma mig för om den är stentuff eller apful. Vilket gör den onekligen intressant.

Frågan är då om någon ägt/klämt/sett/hört/smakat på nåt från JeanRichard?






Jag har en Aquascope, ett mycket vackert ur, extrem bra finish. Är mycket nöjd :happyhappy:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länken var ju snygg, men resten ser ju helt feldesignad ut. Hade köpt en beggad GP istället.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Såhär 1,5 år senare kan jag konstatera att jag nu tycker att den ser lite för "knubbig" ut. Det blev en PO vid tidpunkten och många fler därefter. Dock fortfarande aldrig sett eller klämt på någon JR. Vore kul!
 
Topp