• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jeanrichard Terrascope

Johan66

Breitling
Hej allihop, behöver lite hjälp. har bestäält en Jeanrichard terrascope GMT. Verkar vara lite svårt att hitta band till den.
den har 25mm mella bandhorne som dessutom är ganska korta. Någon som äger en och har lite tips får ni gärna inboxa.
MVH/ Johan
 

Freddie L

Panerai
Enligt min, iofs lite begränsade, erfarenhet går det ofta att klämma in en mm större än avsett. 26mm borde vara lite lättare att hitta.

Annars har jag provat band av två av bandmakarna här på KS, jag skulle inte tveka att låta dem göra custom.
 

Johan66

Breitling

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    66.9 KB · Visningar: 228

Rey

Rolex
Finns en hel del schyssta JR på Ashford.com med rediga rabatter! En polare beställde en Aeroscope där för ett år sen, om man hittar en modell man gillar där så sparar man in en rejäl slant :)
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Har många intressanta modeller. Varit otroligt nära att beställa hem en Jeanrichard från Ashford, löjligt låga priser emellanåt!
 

Brunleif

Panerai
Är det bara jag som får invicta vibbar av priserna? Listar 40k men säljs nu för 10?
Förövrigt snygga klockor. Skulle gärna ha den kolsvarta, dock osäker på storleken och den lär ju inte vara alldeles lätt att bli av med om den inte passar.
 

Johan66

Breitling
Fick min Terrascope GMT igår. Läste många bloggar och intryck om JR och Terrascope innan jag beställde den.
Kan ju bara säga att kvalitetskänslan och finishen är helt overkligt bra för dom pengar jag betalat.
Har haft en Pam24 som gick fel hela tiden oavsett service och ruckning, sladdrig bezel i plast och helt överprisad. En Pam112 som visaren lossnade på efter ett halvår. Efter det så tröttnade jag helt. Priserna är ju också helt jönsiga med ständiga höjningar varje år för ingenting.Har haft några IWC, aquatimer,spitfire och portugese. Helt annan klass än Pam. Speedy givetvis, samma där. Kvalitet i världsklass. Ett annat märke som också har lågt andrahandsvärde är ju Corum. Har haft en Black Hull chrono. Det är nog den klocka som imponerat mest på mig. -2s/månad och helt grym i detaljer och finish. Har kommit att tycka om mindre och mer udda märken ju mer jag har hållit på. Hade en daydate och en submariner för ett par år sedan, nog dom tråkigaste klockor jag haft.
Men det är ju bara vad jag tycker. Jag tycker inte klockor är kul för dom har bra andrahandsvärde, det har Volvo också.
 

Rey

Rolex
Fick min Terrascope GMT igår. Läste många bloggar och intryck om JR och Terrascope innan jag beställde den.
Kan ju bara säga att kvalitetskänslan och finishen är helt overkligt bra för dom pengar jag betalat.
Har haft en Pam24 som gick fel hela tiden oavsett service och ruckning, sladdrig bezel i plast och helt överprisad. En Pam112 som visaren lossnade på efter ett halvår. Efter det så tröttnade jag helt. Priserna är ju också helt jönsiga med ständiga höjningar varje år för ingenting.Har haft några IWC, aquatimer,spitfire och portugese. Helt annan klass än Pam. Speedy givetvis, samma där. Kvalitet i världsklass. Ett annat märke som också har lågt andrahandsvärde är ju Corum. Har haft en Black Hull chrono. Det är nog den klocka som imponerat mest på mig. -2s/månad och helt grym i detaljer och finish. Har kommit att tycka om mindre och mer udda märken ju mer jag har hållit på. Hade en daydate och en submariner för ett par år sedan, nog dom tråkigaste klockor jag haft.
Men det är ju bara vad jag tycker. Jag tycker inte klockor är kul för dom har bra andrahandsvärde, det har Volvo också.

Kan bara hålla med, overkligt bra finish för pengarna om man köper på grå marknaden!
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Fick min Terrascope GMT igår. Läste många bloggar och intryck om JR och Terrascope innan jag beställde den.
Kan ju bara säga att kvalitetskänslan och finishen är helt overkligt bra för dom pengar jag betalat.
Har haft en Pam24 som gick fel hela tiden oavsett service och ruckning, sladdrig bezel i plast och helt överprisad. En Pam112 som visaren lossnade på efter ett halvår. Efter det så tröttnade jag helt. Priserna är ju också helt jönsiga med ständiga höjningar varje år för ingenting.Har haft några IWC, aquatimer,spitfire och portugese. Helt annan klass än Pam. Speedy givetvis, samma där. Kvalitet i världsklass. Ett annat märke som också har lågt andrahandsvärde är ju Corum. Har haft en Black Hull chrono. Det är nog den klocka som imponerat mest på mig. -2s/månad och helt grym i detaljer och finish. Har kommit att tycka om mindre och mer udda märken ju mer jag har hållit på. Hade en daydate och en submariner för ett par år sedan, nog dom tråkigaste klockor jag haft.
Men det är ju bara vad jag tycker. Jag tycker inte klockor är kul för dom har bra andrahandsvärde, det har Volvo också.
Har du några schyssta handleds shoots på JR? :)
 

Brunleif

Panerai
Jag har inte sagt något alls om finish osv. Bara att det känns förjävla beigt att prissätta klockorna i samma segment som Rolex och därefter slasha priset med upp till 80%. Det ger ingen bra känsla.
 

Rey

Rolex
Jag har inte sagt något alls om finish osv. Bara att det känns förjävla beigt att prissätta klockorna i samma segment som Rolex och därefter slasha priset med upp till 80%. Det ger ingen bra känsla.

Det är väl inte JR som slashar priset? Det är väl marknaden som gör att de inte kan säljas för list i tillräckligt stor utsträckning och därmed hamnar på grå marknaden. I en värld där ingen gillade Rolex skulle ju många modeller säljas långt under list, det är ju inte så att Rolex säljer till retailers för 55k och de för 65k direkt..
 

Johan66

Breitling
Jag har inte sagt något alls om finish osv. Bara att det känns förjävla beigt att prissätta klockorna i samma segment som Rolex och därefter slasha priset med upp till 80%. Det ger ingen bra känsla.

Titta på Panerai. Ett litet budgetmärke innan Stallone beställde ett gäng och gav bort. Där snackar vi marknadsföring i världsklass;)
 

Brunleif

Panerai
Det är väl inte JR som slashar priset? Det är väl marknaden som gör att de inte kan säljas för list i tillräckligt stor utsträckning och därmed hamnar på grå marknaden. I en värld där ingen gillade Rolex skulle ju många modeller säljas långt under list, det är ju inte så att Rolex säljer till retailers för 55k och de för 65k direkt..
Om inte JR tyckte att det var rimligt att klockorna såldes med 80% rabatt så skulle de inte säljas för det.
 

Johan66

Breitling
Om inte JR tyckte att det var rimligt att klockorna såldes med 80% rabatt så skulle de inte säljas för det.
Om inte JR tyckte att det var rimligt att klockorna såldes med 80% rabatt så skulle de inte säljas för det.
En Fråga, Tycker du en rolex Quartzklocka är värd 25K i andrahand eller kostar den det för att det står Rolex på den? Om du gör det har jag en kompis som försökt sälja sin ganska länge nu. Sugen?
 

Brunleif

Panerai
Nej jag har ingen åsikt överhuvudtaget gällande ämnet. Det är fina klockor, problemet för mig är bara att jag ännu inte behållit en klocka mer än ett år (med få undantag). Att då köpa en klocka som vid googling ger träffar med 80% rabatt får nog de flesta att fundera över om klockorna är i paritet med invicta eller parfymklockor. Däremot undrar jag vad det är som gör dig så stingslig gällande märket. Ska du starta upp försäljning i Sverige eller?
 

Johan66

Breitling
Nej jag har ingen åsikt överhuvudtaget gällande ämnet. Det är fina klockor, problemet för mig är bara att jag ännu inte behållit en klocka mer än ett år (med få undantag). Att då köpa en klocka som vid googling ger träffar med 80% rabatt får nog de flesta att fundera över om klockorna är i paritet med invicta eller parfymklockor. Däremot undrar jag vad det är som gör dig så stingslig gällande märket. Ska du starta upp försäljning i Sverige eller?
Bra politikersvar på en enkel fråga. Googla lite bloggar och recensioner istället för att stirra på priset.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nej jag har ingen åsikt överhuvudtaget gällande ämnet. Det är fina klockor, problemet för mig är bara att jag ännu inte behållit en klocka mer än ett år (med få undantag). Att då köpa en klocka som vid googling ger träffar med 80% rabatt får nog de flesta att fundera över om klockorna är i paritet med invicta eller parfymklockor. Däremot undrar jag vad det är som gör dig så stingslig gällande märket. Ska du starta upp försäljning i Sverige eller?
Det underliga med JeanRichard är att priserna är hälften hos Ashford i USA än vad du finner dem för i europa. Skulle inte förvåna mig om billigaste gråhandlarna här dessutom hämtat klockorna från dem.
Varför vet jag inte.
Tror inte det blir en jätteförlust sälja vidare pga detta.
Kvaliteten ska vara fin. Systermärke till GirardPerregaux som har in-house i massa modeller (inte terrascope dock).

Funderat på att köpa en själv många ggr
 

Brunleif

Panerai
Det underliga med JeanRichard är att priserna är hälften hos Ashford i USA än vad du finner dem för i europa. Skulle inte förvåna mig om billigaste gråhandlarna här dessutom hämtat klockorna från dem.
Varför vet jag inte.
Tror inte det blir en jätteförlust sälja vidare pga detta.
Kvaliteten ska vara fin. Systermärke till GirardPerregaux som har in-house i massa modeller (inte terrascope dock).

Funderat på att köpa en själv många ggr
Okej coolt! Kanske ska fundera på den svarta ändå! Tack för ett bra svar!
 
Topp