• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jeans och T-shirt??

God dag. Då jag nästan uteslutande använder jeans och T-shirt, gick jag idag på jobbet o funderade. Vad tycker ni är den "ultimata" jeans o T-shirt klockan? Samt vilken som är ett stort no no i samma sammanhang. Stor, liten, stål, guld eller läder osv.
 

card

Panerai
2-Faktor
Det mesta fungerar nog förutom kanske rena dressklockor. Vad sägs om DD?

g6zxidz-3-jpg.137022
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är något som trigar mina amerikanska fördomar när jag tänker kombinationen blåa jeans, t-shirt, sneakers och sub. Jag är inne på @lawb1's spår med att reverso är riktigt snyggt, det bryter av och skapar en "casual"-elegant stil. Annars är en daytona ett säkert kort.

Edit: DD är givetvis också helt tokrätt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Om vi spelar med tanken på lite högre budget tycker jag sportmodellerna från de Tre Stora gör sig förbaskat väl med jeans och t-shirt; RO, Overseas eller Aquanaut/Nautilus..
 

Oew

Rolex
Sommarklockan likväl klockan till jeans och tisha bör alltid ha vitt gummib. Här kan @Gold stämma in och visa hur man gör det!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt , det mesta passar men om jag får/måste välja så vintage sportrolle på oyster eller speedmaster på slitet nato
 
Topp