• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Geophysic

Rber

Audemars
2-Faktor
Fel storlek.

Dessutom har väl JLC redan fyllt sin kvot med vintageinspirerade modeller.
 

meo_swe

Audemars
Absolut kan man gå tillbaka och ta inspiration från den gamla onda tiden. Men denna trend börjar bli lite väl mycket nu.
 

JayJay

Rolex
Det enda jag inte gillar är färgen på lysmassan. Storleken tycker jag faktiskt känns rätt. Hade jag haft pengarna och varit på jakt efter något i den här kategorin så hade den nog legat när till hands... men nu är det ju inte så... Tyvärr.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det enda jag inte gillar är färgen på lysmassan. Storleken tycker jag faktiskt känns rätt. Hade jag haft pengarna och varit på jakt efter något i den här kategorin så hade den nog legat när till hands... men nu är det ju inte så... Tyvärr.
Instämmer helt.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tycker varken originalet eller nyversionen var speciellt snygga. De känns ganska intetsägande med visare som inte passar klockmodellen (hade fungerat bättre på en dykare tex) med en gulfärgning som inte återfinns någonstans på tavlan, ej lyckad mot den väldigt vita tavlan IMOP.
Klockan ser inte speciellt exklusiv ut med tanke på vad man får ge för den.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Varit en jävla Hype på eventet när den presenterades idag... Sedan såg jag bild och tänkte - vad har jag missat???? Vad är det jag inte förstår????
 

Sond

Patek
Originalet galet fin, kopian, f'låt nylanseringen pinsam! Håller alltså med om att dessa nyanseringar är riktigt tråkiga. Sänder vibbar om dålig fantasi och lågt självförtroende.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Lite fantasilöst och det kunde jobbats lite mer på en roligare tavla, stilrent är en sak men steril en annan...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det är exemplaret på sidan 305 i christies-katalogen man verkligen vill ha: http://christies.scene7.com/s7/broc...ull&locale=en&image=Christies/GNV1401_SaleCat

Tillverkad 1958. Hårdtestad 2009 vid den första bestigningen av det berg i Nepal som därefter heter Mt Antoine Lecoultre. Därefter uppsnyggad och graverad. Men strutsbandet ska tydligen ha varit med uppe på berget. Mer läsning finns här: http://jlc.watchprosite.com/show-fo...b2-a-new-chronograph-for-extreme-expeditions/

Nyutgåvan är vansinnigt fin, men bleknar lite...
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Jag tycker den var riktigt snygg, gillar hur visarna bryter av mot den dressade känslan på klockan i övrigt. Sen hade de iofs kunnat skippat patinan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har funderat lite mer nu. Om man sätter in Geophysics i sitt sammanhang 1958 är den jäkligt tuff. Ett precisionsinstrument för vetenskapsmän precis som Ingenieuren, Milgaussen och Railmastern. Ett avancerat/exakt verk i en tålig boett. Jag gillar även designen som är enkel men ytterst funktionsanpassad utan extra lullull. Så lång är allt rätt. Men nu när de släpper den igen och ändrar tavlan på stål och guldversionerna? Sådär kul och jag tror en av de största anledningarna till detta inte är att tjäna pengar på att sälja just denna modell utan snarare att få lite uppmärksamhet i medierna samt att visa de lite mindre insatta att de har en fin historia som urtillverkare.

Platinaversionen är som sagt koolast iom att den påminner mest om originalet:

JLCGeophysic-7.jpg



JLCGeophysic-19.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har funderat lite mer nu. Om man sätter in Geophysics i sitt sammanhang 1958 är den jäkligt tuff. Ett precisionsinstrument för vetenskapsmän precis som Ingenieuren, Milgaussen och Railmastern. Ett avancerat/exakt verk i en tålig boett.

Det var ju det jag sa från början... ;)

Jag håller med om att fake-patina kan vara det löjligaste någonsin. För övrigt tycker jag den känns rätt och skulle jag gärna klämma på den.
 
Topp