• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Memovox

M021

Rolex
2-Faktor
Testade denna idag, nördig som man är fastnade man för "buzzer" komplikationen, bra och ha.. Typ..
Sköna detaljer i kronskyddet också,
Någon som vet mer om 918 verket?
Andra inputs/erfarenheter av detta ur?
JLC är ett måste någon gång hos en WIS, men har så många dressare att reverson blir överflödig,

bOWu2Qm.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
testat liknande modellen i guld. Tycker den var alldeles för stor med massa utstickande konstiga saker på=)
 

watchdreamer

Panerai
Var stolt ägare till en exakt likadan Memovox förra året, tyvärr fick den lämna :(

Riktigt nöjd dock, och inte helt omöjligt att den kommer tillbaka igen......
 

KMS

Rolex
Tycker att vintage (vilket väl är grunden?) memovox och super compressor står upp fantastiskt bra var och en, att bunta ihop dom klockorna till en tycker jag är lite synd.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag gillar deras tidigare master compressor-klockor riktigt mycket :) saknar min gamla lite som jag i efterhand ångrade att jag sålde :(
IMG_20130119_130038.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Testade denna idag, nördig som man är fastnade man för "buzzer" komplikationen, bra och ha.. Typ..
Sköna detaljer i kronskyddet också,
Någon som vet mer om 918 verket?
Andra inputs/erfarenheter av detta ur?
JLC är ett måste någon gång hos en WIS, men har så många dressare att reverson blir överflödig,

bOWu2Qm.jpg
Nej, vridringen sitter ju snett.
:D
 
Nyfiken som man är var jag bara tvungen att ta fram den på Tuben och höra hur larmet lät.
Var riktigt trevligt ljud i larmet. Spola fram till 1.45 så hör ni larmet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så lät inte vintage-klockan kan jag säga. :D Den mest vibrerade. Klingade om man höll den enbart i bandet.
 
Topp