• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Reverso

Tänkte bara ladda upp dessa två bilderna från Jaeger, porr på ganska hög nivå.

bpK11ns.png


NSS2exE.png


http://www.jaeger-lecoultre.com/SE/...tra-thin-1931-2014-sihh#55click=homepage_news
 

maxmol

Panerai
Riktigt snygg! Kul också att Jay-Z har gjort den till den nya generationens hip-hop klocka. Precis min smak av hip-hop still :D
 

Whedda

Rolex
Tycker den bruna tavlan och Cordovanband är briljant men hade nog föredragit en cleanare look på bandet. Tycker tyvärr att sömmarna förstör lite av känslan.

Jävligt fint utförande som jag gillar bättre än de blå och röda tavlorna de senaste åren.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid har en i stål som är väldigt lik den på bilden. Oerhört fin




Är kanske lite partisk eftersom jag har en duo :)
 
Tycker den bruna tavlan och Cordovanband är briljant men hade nog föredragit en cleanare look på bandet. Tycker tyvärr att sömmarna förstör lite av känslan.

Jävligt fint utförande som jag gillar bättre än de blå och röda tavlorna de senaste åren.

Till en viss mån håller jag med dig angående sömmarna. Åtminstone färgen på sömmarna som hade kunnat gå mer i samma ton som bandet och inte sticka ut lika mycket. Annars gillar jag helheten i banden och jag tycker att Cordovanbandet här är betydligt mer cleant jämfört med struts- och alligatorbanden som har mer karaktär.
 

Weberg

Audemars
Jag begriper mig inte alls på Reverson, men det kanske beror på min stil i övrigt. Men kul att det finns plats för så många smaker här på KS!
 

JesperO

Rolex
Både reverson och ultra thin moonphase är ju galet snygga - tycker nog Den senare är vackrare men reversen är ju en ikon. Skall man ha en JLC lutar det nog åt reverson.
Ett stort minus i min bok är "contemporary size" - tycker Grand taille/ Duo storleken är optimal.
 

Sond

Patek
En underbar klocka. När mitt klockintresse gick från enbart vintageomega till att breddas så var det en Speedy och en Reverso som skulle inhandlas. Så skedde. Och sedan dess trillar det ständigt inte lite olika klockor. Men Reverson och Seedyn har en särskild plats i mitt klockhjärta. Så otroligt vackra klockor på helt olika sätt. Och extremt klassiska.

Här min Reverso Duo.
null_zps4711cf5c.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Är lite delad kring Reverso...

Tycker att den är skitfin på bild och när andra har den... Men den passade inte alls på mig själv när jag provade hos AD.
 
Topp