• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jo siffert tillbaka från spa

par

Patek
2-Faktor
Jag hade aldrig någon tråd när jag köpte den från första början så det blir oficiell uppackning idag när den kommer från service.

Den som anses är den riktiga Jo Siffert är automat versionen 1163 med datum. Eftersom tavlorna har samma färgsättning i min manuella 73363 utan datum så får den ofta samma smeknamn.

Servicen var en plågsam väntan och jag valde bort polering trots den ganska ruffa boetten. Det tråkiga var att visarna var bortom räddning och fick nu Lume, annars blev allt bra. Nu början jakten på en korrekt bezel även om jag gillar min faded som nästan går åt blått.

Här kommer bilderna

VTl2h5e.jpg


Givetvis på cheepo läder som blev riktigt snyggt

LYHnQMp.jpg

hYyrDPN.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    149.2 KB · Visningar: 43

aljung

Panerai
2-Faktor
Fasen vilken snygging! Blir mer och mer sugen på att byta Speedyn mot någon gammal härlig Heuer. Stort grattis!
 
  • Like
Reactions: par

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Härlig! Liksom övriga talare säger så kommer Heuer starkt nu på Klocksnack. Skulle själv kunna tänka mig komplettera med en 60 tals Carrera :).
Kopplade också Spa till banan. Apropå F1 så hoppas jag starkt att vi imorgon får en ny svensk formel 1 förare presenterad. Mycket ryckten om Markus Ericsson nu.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Riktigt läcker, men det vet du ju redan... Tycker dock att bandet inte riktigt är 100%, ljusare brunt, svart eller grått skulle nog passa bättre.
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Riktigt läcker, men det vet du ju redan... Tycker dock att bandet inte riktigt är 100%, ljusare brunt, svart eller grått skulle nog passa bättre.
Du kan ha rätt. Måste säga att cheepos band är riktigt sköna. Hade bezelen varit svart hade bandet varit svart men nu kanske man ska satsa på ett ljusbrunt:)
 

par

Patek
2-Faktor
Tack alla! Drömmen var en 1163t men just nu känns det som 70-80 för en är sjuka pengar. Många påstår dock att 73363 byggdes i mkt mindre antal.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Grattis, den är riktigt läcker. Har du funderat nånting på ett beads of rice band? De är ju lite dyra men otroligt snygga.
 
  • Like
Reactions: par

Donkii

Boushh
2-Faktor
Så jävla tung! :D
Bara att gratulera till ett gött val av klocka. Får man fråga var du lämnade in den på service och på ett ungefär vad det kostade? Kan bli aktuellt för min egen del också.
 
  • Like
Reactions: par
Topp