• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DrKlocka

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gjort affärer med Johan igen. Köpt en vintage Certina. Snabbt, trevligt och bra på alla sätt. Rekommenderas.
 

Dakkie

Breitling
Hej!

Sökte mig till forumet klocksnack lite vilsen för att få reda på ifall man kan fixa min farfars gamla klocka jag fått ärva eller ifall någon kunde visa mig hur jag kan fixa den osv. Blev kontaktad av @JohanSA som erbjöd sig att laga klockan åt mig. Han förklarade även för mig att offerten jag fått av urmakare i göteborg på 6000 för reparation var alldeles galen och han gjorde det för avsevärt mindre.

Han var väldigt hjälpsam, förklarade bra när jag som är nybörjare på mekaniska klockor hade korkade frågor. Bad honom även ta gott om bilder under arbetets gång då jag inte vet hur klockan såg ut på insidan.

Jag blev helt förvånad när han började skicka bilder, hur noga han gjorde arbetet. Jag förväntade mig någon som kanske bytte ut en del och fick ihop den igen så den går hyffsat, men han tvättade länken i ultraljudsbad och skickade bilder på hela klockan utlagd på ett bord isärplockad till beståndsdelar. Blev helt förvånad över nivån på arbetet han la ner på klockan och det gav förtroende. Nu är jag jättenöjd med klockan jag fått i retur och är övertygad om att klockan aldrig har gått bättre än den gör nu!

Rekommenderar JohanSA 101% alla dagar i veckan! Hjälpsam och framförallt vädligt duktig på det han gör.

Mvh
Dakk

67066530_350442092289812_5245295768780144640_n.jpg
 

Bilagor

  • 66170249_2263020137115857_1514486656336396288_n.jpg
    66170249_2263020137115857_1514486656336396288_n.jpg
    55 KB · Visningar: 4

DrKlocka

Audemars
Hej!

Sökte mig till forumet klocksnack lite vilsen för att få reda på ifall man kan fixa min farfars gamla klocka jag fått ärva eller ifall någon kunde visa mig hur jag kan fixa den osv. Blev kontaktad av @JohanSA som erbjöd sig att laga klockan åt mig. Han förklarade även för mig att offerten jag fått av urmakare i göteborg på 6000 för reparation var alldeles galen och han gjorde det för avsevärt mindre.

Han var väldigt hjälpsam, förklarade bra när jag som är nybörjare på mekaniska klockor hade korkade frågor. Bad honom även ta gott om bilder under arbetets gång då jag inte vet hur klockan såg ut på insidan.

Jag blev helt förvånad när han började skicka bilder, hur noga han gjorde arbetet. Jag förväntade mig någon som kanske bytte ut en del och fick ihop den igen så den går hyffsat, men han tvättade länken i ultraljudsbad och skickade bilder på hela klockan utlagd på ett bord isärplockad till beståndsdelar. Blev helt förvånad över nivån på arbetet han la ner på klockan och det gav förtroende. Nu är jag jättenöjd med klockan jag fått i retur och är övertygad om att klockan aldrig har gått bättre än den gör nu!

Rekommenderar JohanSA 101% alla dagar i veckan! Hjälpsam och framförallt vädligt duktig på det han gör.

Mvh
Dakk

67066530_350442092289812_5245295768780144640_n.jpg
Tack för fina ord. Hoppas du blir fortsatt nöjd med klockan :)
 

1Anders

Breitling
Johan servade min vintage Atlantic 70-talare. Blev super! Schysst kille rakt igenom. Bra kommunikation. Rekommenderas starkt!
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Fyller på i denna fullproppade tråd.
Köpt vintage av denne. Inga konstigheter. Hade till och med tålamod att svara på massa nybörjarfrågor. 100% GG
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Johan har återigen servat till mig, grymt resultat, service och kommunikation som vanligt - har rekommenderat honom till vänner och kommer att fortsätta på samma bana. :)
 

appelito

Breitling
Johan har servat min gamla Certina!

Den var redigt sliten och rullade inte alls som den skulle. Nu är den som ny och fantastisk fin. Bra kommunikation och riktigt duktig hantverkare!

Rekommenderas starkt!
 
C

Coach

Guest
Köpte en Breitling av herrn i kombination med en bytesaffär.
Allt gick smidigt och det var bra paketerat samt en korrekt beskrivning av klockan.
En goodguy i min bok.
 
Topp