• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer200

Breitling
Hej Klockfantaster!
Någon som äger en John Late-klocka? Tänkte köpa en klocka som present till en 18åring. Är så trött på DW. Vad kan man säga om JL? Verkar svintunna i designen.
 

MARTINOV

Cartier
Hej Klockfantaster!
Någon som äger en John Late-klocka? Tänkte köpa en klocka som present till en 18åring. Är så trött på DW. Vad kan man säga om JL? Verkar svintunna i designen.

Hej!

Aldrig hört talas om märket, efter en snabb googling kan man konstatera att det verkar vara i princip samma grej som DW - 5 ATM samt det billigaste japanska kvartsverket som går att finna. Dessutom en tusing dyrare än DW (som redan är saftigt pris-satt och bara lever på sin marknadsföring). För 2700 +/- några hundra finns det betydligt mer prisvärda och roliga klockor enligt mig :)

Spana in Certina DS/Seiko 5/Tissot!
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Jag har pratat med ägaren och känt på deras klockor. Ägaren själv är designer och som du skrev så är de väldigt tunna, det var en av grundpelarna när han tog fram designen. Klockorna smet åt skönt runt armen med en snygg design, om jag hade valt mellan DW och John Late hade valet varit mycket enkelt. John Late!
 

Ola G

Cartier
Nej köp en riktig klocka till jubilaren istället, kanske en gammal manuell Omega kan rymmas inom budgeten
Mvh
Ola
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Klockentusiaster här på forumet förespråkar såklart mer etablerade klockmärken som redan nämnts för samma pengar (egentligen mig inräknad). Men det kan nog vara bra att utgå ifrån objektet för presenten, dvs vad tror du 18-åringen skulle uppskatta? Är han endast intresserad av en accessoar och tycker DW är balla så kanske det är rätt. Vill han ha nåt designsnyggt men är inte intresserad av klockor specifikt (eller kan tänkas kunna bli det) är kanske JL rätt.

Utgå från vad du tror han vill ha och är mest betjänt av helt enkelt.
 
Topp