• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

John Mayer Talking Watches Part 2 (3år senare)

JayJay

Rolex
Har ju ingen aning om det är så men den absoluta känslan jag får är att IWC har betalat för att det här ska produceras. Kan det stämma eller är det väl konspiratoriskt?

Kul/bra video hur som helst.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Pösörur, detta är ett riktigt flygarur.
IMG_9134.JPG
 
Såg i kommentarsfältet på Hodinkee att någon ställt precis samma fråga och att de svarade att det var ett helt redaktionellt innehåll. IWC visste inte ens om att de skulle lägga ut den här filmen.

Så kanske det var, men det kan vara även så att IWC skickat 20 klockor till Hodinkee och John Mayer för att de ska göra den här videon och posta den :) Skatteverket i tex Sverige ser ju inte helt objektivt på bloggare som skriver om dyra produkter i sin blogg, säkert samma i USA.
 

sir alex

Panerai
Så kanske det var, men det kan vara även så att IWC skickat 20 klockor till Hodinkee och John Mayer för att de ska göra den här videon och posta den :) Skatteverket i tex Sverige ser ju inte helt objektivt på bloggare som skriver om dyra produkter i sin blogg, säkert samma i USA.
Tror nog att Hodinkee får extremt mycket klockor och inbjudningar varje dag utan att de skriver om det. De väljer nog att skriva om det som de själva tycker är bra content.
 

DrDre

Patek
Trevlig video. BP är ju en ikon men för smalare armar så är det svårburen. Det stora mysteriet med den nya kollektonen tycker jag är urverket. BPs polerade lillebror Portuguese, (det släpptes en ny line året innan), fick ett helt nytt urverk 2015. Tidigare har de gått hand i hand med cal 50xx, 51xx (och diverse små uppgraderingar av dessa) och förra året så kom Portuguese med 52XXX men BP fick alltså behålla det tidigare. Ngn som vet varför?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Orkade se 4min, sen spolade jag mest igenom det :rolleyes: Fina klockor (och jag blev sugen på en pilot) men kändes lite krystat och mer som reklam än en titt på iwc pilotkollektion...
 

Wboy

Panerai
Alltså, IWC:s PR-avdelning måste i) göra frivolter av lycka efter världens bästa (gratis??) reklam ii) skruva på sig nervöst eftersom deras jobb är hotade av folk som gör det gratis och bättre...

Ser inte riktigt att Mayer skulle bli köpt av IWC och göra detta för några kronor i fickan. Däremot kanske han önskar bli officiell ambassadör för IWC. Med detta sagt har jag ingen aning hur skivförsäljningen och turnerandet går för Mayer.
 

Whedda

Rolex
Så kanske det var, men det kan vara även så att IWC skickat 20 klockor till Hodinkee och John Mayer för att de ska göra den här videon och posta den :) Skatteverket i tex Sverige ser ju inte helt objektivt på bloggare som skriver om dyra produkter i sin blogg, säkert samma i USA.

Med tanke på John Mayers ekonomiska situation och hans klockintresse har jag mycket svårt att se att han skulle göra en video han inte står bakom för ett par Big Pilots. Han har råd att köpa exakt de klockor han vill och har ganska mycket mer att förlora på att göra något utan att stå bakom det till 100%.
 
Jag skrev iofs 20, det är väl fler än ett par :)
Du har givetvis en poäng här, men alla har olika inställningar till pengar. Mayer kanske är en riktigt gniden jävel, trots sina 40 mille usd enligt någon net worth sida. :)

Iaf, iwc big pilot är kanske det tråkigaste han har i sin samling, om man nu kan säga så.



Med tanke på John Mayers ekonomiska situation och hans klockintresse har jag mycket svårt att se att han skulle göra en video han inte står bakom för ett par Big Pilots. Han har råd att köpa exakt de klockor han vill och har ganska mycket mer att förlora på att göra något utan att stå bakom det till 100%.
 
Topp