• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jon Olsson på klockjakt i Monaco

Wboy

Panerai
Jon verkar ha fått ett nyvunnet intresse i klockor som går ut hårt mot AP LeBron och Richard Mille.

Spännande att se var detta kan sluta för en ung miljonär med ADHD.

Dessvärre får de nästan inte filma inne i klockaffärerna...
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Inget nytt att han gillar klockor, har nog haft endel fina med åren.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Finns det så pass mycket kosing att hämta i den typen av skidåkning eller har han huvudet på skaft inom annat också?
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Finns det så pass mycket kosing att hämta i den typen av skidåkning eller har han huvudet på skaft inom annat också?
Inte skidåkningen i sig främst även om det var där det började. Efter det har han följt med event och utmaningar som burit hans namn och dragit sponsring så ett sinne för att dra blickar och marknadsföra sig har han allt. Det syntes även tidigt i skidkarriären.
 

ClubSY

Omega
Jon är toksponsrad och jag gissar att Red Bull betalar alla hans kostnader för att de ska synas i hans vlogg som är mycket populär.

Följer hans vlogg och skulle han betala för allt hade han spenderat pengarna för länge sedan.

Tror säkert AP eller något annat märke mer än gärna ger honom en klocka om den syns i hans vlogg med ca 300k visningar per dag.
 

Wboy

Panerai
Jon är toksponsrad och jag gissar att Red Bull betalar alla hans kostnader för att de ska synas i hans vlogg som är mycket populär.

Följer hans vlogg och skulle han betala för allt hade han spenderat pengarna för länge sedan.

Tror säkert AP eller något annat märke mer än gärna ger honom en klocka om den syns i hans vlogg med ca 300k visningar per dag.
Samt hans väskmärke Douchebags
 

Ceramic

Cartier
Har han slutat ta medicinen menar du? Har följt honom i många år men aldrig sett han med så här stirriga ögon.

Vi hade nog alla sett ut så där efter en natt på chrono 24 efterföljt av fönster shopping i Monaco med massa cash i fickan tillägnat det rätta uret för oss ;)

Skön snubbe - men tråkiga smak om dagen! Lap timer hade nog passat han fint :D
 

Ketan

Cartier
Kul grej är att det var Jon Olsson som fick mig att bli klockintresserad. Han lade upp någon bild på en av sina Linde Werdelin för några år sedan och jag tyckte klockan var cool så började följa LW:s instagram konto. Sen började jag följa lite andra klockmärken och andra klockkonton och sen så blev jag fast :D
 
Riktigt skön snubbe denna Jon! Har stött på denna herre några gånger i Åre, han om nån har satt svenska jibbingscenen på kartan. Klart man ska ha en Lambo med takbox :D
image.jpeg
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Alltså Jon sysslar ju med en hel del projekt som gör att det klirrar i kassan. Vid sidan om skidkarriären där han har blivit toksponsrad är han även känd i "bilkretsar" (heter det så?). Han är en känd profil inom Gumball och har haft många bilar som har blivit kända och vilket har lett till ett samarbete mellan honom och Audi där de tog fram limited editions av sportaudin. Sedan har han startat flera företag som han sedan har sålt (vill minnas att det var något märke för skidglasögon som han fick en fin peng för), och idag är han co-founder av väskmärket Douchebags (som tydligen säljer fantastiskt bra). Läste någonstans att hans Leovegas-sponsring ger honom ca 5 mkr på två år, och med tanke på att han egentligen nämner Leovegas rätt sällan kan man ju förstå att hans andra sponsringar, som han nämner oftare, ger mer klirr i kassan. Killen har många bollar i luften och har hunnit med väldigt mycket.

Men i sin jakt efter en AP på nätet lär han ha stött på KS. Kanske reggar han sig här? Om en ny medlem börjar fråga om AP/Richard Mille/liknande kan vi ju anta att det är herr Olsson ;)

Aldrig sett honom bära annat än typ DW.
Hans tjej gör många samarbeten med olika märken, däribland DW som hon visar upp ofta. Antar att Jon bär DW som en del av denna deal.
 

Husse

Patek
Jobbade i Brunflo förut, vid rondellen där E45 möter E14. Kan bara säga att de bilar han ägt är rejält högljudda!
Hördes på långt håll när han var i antågande!
Våra svenska X-games idrottare är i många fall mer kända utomlands än här hemma i Svedala, käns det som.
 
Topp