• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes Jubilee-länk el Oyster till 1601 Datejust 71a

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej! Någon som har en Rolex-tillverkad länk till en 71a 1601 att sälja ?
Klockan är en guld & stål, ursprungligen med jubilee-länk g/st ( men skulle i värsta fall funka med helstål också) , jubilee eller oyster spelar ingen roll för mig då klockan skall vara min vardagsklocka , men har betalt lite väl mycket för den så
gärna en något billigare länk med lite renoveringsbehov (dvs repig eller uttänjd mm funkar också)
/ Martin
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej! Ok, har aldrig hört talas om Mexico-länkarna förut, Den är alltså tillverkad av Rolex själva i Mexico ? '
Är spännet stämplat Mexico då eller ? Vad är det för mer stämplar ? / M
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hej! Ok, har aldrig hört talas om Mexico-länkarna förut, Den är alltså tillverkad av Rolex själva i Mexico ? '
Är spännet stämplat Mexico då eller ? Vad är det för mer stämplar ? / M

Jepp - tillverkad av Rolex i Mexico av skatteskäl och slippa tull vid införsel till USA har jag för mig.

F7E2111B-00F6-46A8-9AA7-63C200E39EEB-43117-00001528A2B9CEFC_zps98d9d11d.jpg
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Ok, ska fundera lite på det, .. helst en g/st förstås ,men är ju lätt att knäppa loss och byta när en sådan så småningom dyker upp
och vanliga stål-datejust som saknar stållänk springer man ju på ibland så kan vara intressant att ha en stållänk liggande också ..
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ok, ska fundera lite på det, .. helst en g/st förstås ,men är ju lätt att knäppa loss och byta när en sådan så småningom dyker upp
och vanliga stål-datejust som saknar stållänk springer man ju på ibland så kan vara intressant att ha en stållänk liggande också ..
Sug på den - är du snabb kanske du får ett "Special Price" :D
 
Topp