• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubilee vs Oyster?

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
1. Vilken länk föredrar ni i stort, Jubilee eller Oyster? Berätta gärna varför.

2. Vilken rekommenderar ni mig att skaffa till min enda klocka i dagsläget. Eller ska jag Skippa länk och köpa nåt annat, eller nöja mig med mitt Zulu. Få har nog missat den ;) En 1675 från -78.

IMAG1624.jpg


Mvh

LongCon
 

DrDre

Patek
Jag tycker att båda funkar väldigt bra, men om jag skulle tvingas välja så skulle det bli en jubilee. Dels tycker jag att den passar väldigt bra på tidigare lite tunnare GMTs och sedan är det roligare om den skiljer sig från Submarinern. Dessutom är den bekvämare än en Oyster.

Här är lite inspiration.

DSC03469.jpg


DSC03466.jpg


DSC01716.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gillar båda. Oyster är lite tooligare, medan jubilee är följsammare/skönare och lite elegantare. Dvs. Oyster på subs och jubilee (eller eventuellt riveterat oyster) på gmts.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
theargonaut skrev:
Gillar båda. Oyster är lite tooligare, medan jubilee är följsammare/skönare och lite elegantare. Dvs. Oyster på subs och jubilee (eller eventuellt riveterat oyster) på gmts.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Vad är riveterat? Står lite överallt men har ej hajjat skillnaden.






Lutar kanske åt jubilee, lite mer vintagekänsla. Men den verkar rassligare och sladdrigare. Töjer den sig lättare än Oyster?





Edit. Tack för alla schyssta bilder!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Oyster no doubt. Jubilee är för gubbar. ;)

Rivet är nitad länk. Oyster finns riveterad (7206 och C+I), vikt (7836 och 9315) och solid (78360 och 93150 i 20mm för din klocka. Jag tycker de vikta och nitade är att föredra iom de är lätta och sköna på handleden.

Nitad 7206:
1675-3.jpg


Solid 93150:
2-22.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Per skrev:
Oyster no doubt. Jubilee är för gubbar. ;)

Rivet är nitad länk. Oyster finns riveterad (7206 och C+I), vikt (7836 och 9315) och solid (78360 och 93150 i 20mm för din klocka. Jag tycker de vikta och nitade är att föredra iom de är lätta och sköna på handleden.

Nitad 7206:
1675-3.jpg


Solid 93150:
2-22.jpg

Oj fan! Vilken fin!!! Tack för infon!
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Sandfärgat nato eller olivfärgat är snyggt på den där. Gällande länk är det definitivt jubilee enligt mig.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

David

Bödeln
Som jag lustigt nog precis skrev i en annan tråd så finns det en enda klocka som funkar med jubilee.

Rolex-GMT-Master-1675_3-1977-with-applied-crown.jpg


Klart du ska ha Oyster! :D

120225-1675-3.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Wow... efter lite surfande på GMT Master pepsi på oysterband växer det en aning i brallan på mig... :mrgreen: vad brukar dom ligga på prismässigt en i fint skick? och är vridningarna lätta att få tag i? nu kommer Spence titta snett på mig, men jag har svårt för repiga klockor... :roll:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
80talisten skrev:
Wow... efter lite surfande på GMT Master pepsi på oysterband växer det en aning i brallan på mig... :mrgreen: vad brukar dom ligga på prismässigt en i fint skick? och är vridningarna lätta att få tag i? nu kommer Spence titta snett på mig, men jag har svårt för repiga klockor... :roll:

Ligger väl från 32-33tkr och uppåt?

Edit:

Det hoppas jag, annars måste jag spara längre! Vill köpa en sån i examenspresent till mig själv när jag tar min kandidat :D
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
80talisten skrev:
Wow... efter lite surfande på GMT Master pepsi på oysterband växer det en aning i brallan på mig... :mrgreen: vad brukar dom ligga på prismässigt en i fint skick? och är vridningarna lätta att få tag i? nu kommer Spence titta snett på mig, men jag har svårt för repiga klockor... :roll:

Svårt för repiga klockor!? Underbart med patina ju! :D

David skrev:
Som jag lustigt nog precis skrev i en annan tråd så finns det en enda klocka som funkar med jubilee.

Rolex-GMT-Master-1675_3-1977-with-applied-crown.jpg


Klart du ska ha Oyster! :D

120225-1675-3.jpg

Galet fina bilder!


Vete fan alltså. Har inte blivit klokare på hur jag ska välja än :)
 
Topp