• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jubileearmband till GMT master 2?

khx

Basic
Hej,
Har börjat fundera på att själv ordna kombon Rolex GMT2 ”Batman” med ett original Jubileearmband då jag inte är ett fan av den kromade versionen av Oysterarmbandet (hade hellre sett det som sitter på Submariner). Har googlat i jakt på info om hur/vart man beställer en original jubileelänk och vad det kostar. Någon som vet?

Tack på förhand!

Hej,
Har börjat fundera på att själv ordna kombon Rolex GMT2 ”Batman” med ett original Jubileearmband då jag inte är ett fan av den kromade versionen av Oysterarmbandet (hade hellre sett det som sitter på Submariner). Har googlat i jakt på info om hur/vart man beställer en original jubileelänk och vad det kostar. Någon som vet?

Tack på förhand!
Finns hos ad. Skulle gissa pris på 13-16000kr

Fick ett pris på 16 200 SEK när jag frågade hos AD för min GMT II ganska nyligen. AD kommer dock inte hjälpa dig montera länken i butiken

Fick ett pris på 16 200 SEK när jag frågade hos AD för min GMT II ganska nyligen. AD kommer dock inte hjälpa dig montera länken i butiken
Fel. Skiljer sig från AD till AD.
När jag frågade min lokala kunde de glädligen hjälpa mig, men de betonade att det inte var säkert att passformen skulle bli 100%

För övrigt så har jag hört att det ligger på 13.000:- men det var innan prisjöjning så inte säkert att det stämmer

Fel. Skiljer sig från AD till AD.
När jag frågade min lokala kunde de glädligen hjälpa mig, men de betonade att det inte var säkert att passformen skulle bli 100%
AD jag frågade motiverade det med att det blir modd som ju inte Rolex tillåter. Toppen om det finns Rolex AD som inte bryr sig om det

AD jag frågade motiverade det med att det blir modd som ju inte Rolex tillåter. Toppen om det finns Rolex AD som inte bryr sig om det
Förstår. Ligger säkert en sanning i att det är något Rolex inte tillåter, men samtidigt finns förmodligen ett och annat kryphål AD kan ta till för att komma runt reglen.

Min AD kanske gjorde fel i att erbjuda tjänsten men detta var ett halvår sedan så de har kanske slutat med det idag. Tror i vilket fall som helst de erbjöd det med all välmening, och inte med "enkla stålar" i tanken.

14700kr kostade superjubileet hos AD i Stockholm för 1 månad sen, mejlade och fick detta pris från 3st!

Edit: dock tror jag inte du kan vandra in med en GMT och få köpa det, utan säljs bara om du har en modell som kommer med länken original. Alltså datejust 36! :)

14700kr kostade superjubileet hos AD i Stockholm för 1 månad sen, mejlade och fick detta pris från 3st!

Edit: dock tror jag inte du kan vandra in med en GMT och få köpa det, utan säljs bara om du har en modell som kommer med länken original. Alltså datejust 36! :)

Menar du att man måste kunna ”bevisa” att man har en giltig modell för att kunna köpa ett armband som reservdel? Låter ju helt crazy. Dessutom säljs ju GMT Pepsi numera med Jubilee?

Förresten, tack för svar allihopa! Runt 15 papp för bandet, check. Och beställs via AD, check. Svar på mina frågor :)

Menar du att man måste kunna ”bevisa” att man har en giltig modell för att kunna köpa ett armband som reservdel? Låter ju helt crazy. Dessutom säljs ju GMT Pepsi numera med Jubilee?
Kanske uppfattade dig fel men trodde det var superjubileet du var ute efter? Isåfall ja då Rolex inte vill sälja dig reservdelar som ändrar din klocka utifrån deras egna referenser.
Den nya länken som sitter på nya Pepsin passar väl inte heller 100%igt på gamla GMT då de har olika boetter, så tror tyvärr inte de låter dig köpa den länken heller!

Nej, tror inte du missuppfattat nåt, snarare jag som troligtvis är otydlig. Gör ett nytt försök;
Jag funderar på att köpa en lätt begagnad GMT 2 Batman (116710BLNR). Jag har dock lite svårt för oysterarmbandet till den klockan och skulle föredra jubilee istället. Boetten i sig borde väl vara samma som nya GMT 2 Pepsi som har jubilee som standard, eller har jag fel? Det borde innebära att det borde gå att sätta samma jubileelänk på en Batman med fin passform? Sen att Rolex inte vill att jag ska kombinera dessa alternativ är tråkigt, och lite konstigt kan jag tycka, men också ett senare problem :)

Kanske uppfattade dig fel men trodde det var superjubileet du var ute efter? Isåfall ja då Rolex inte vill sälja dig reservdelar som ändrar din klocka utifrån deras egna referenser.
Den nya länken som sitter på nya Pepsin passar väl inte heller 100%igt på gamla GMT då de har olika boetter, så tror tyvärr inte de låter dig köpa den länken heller!
Det var helt OK för min AD att beställa löst som reservdel, de ville dock inte hjälpa till med montering på GMT

Hej,

Tack på förhand!
varför inte bara borsta till dom polerade center länkarna så får du en länk som blir som oystern på subben!

Nej, tror inte du missuppfattat nåt, snarare jag som troligtvis är otydlig. Gör ett nytt försök;
Jag funderar på att köpa en lätt begagnad GMT 2 Batman (116710BLNR). Jag har dock lite svårt för oysterarmbandet till den klockan och skulle föredra jubilee istället. Boetten i sig borde väl vara samma som nya GMT 2 Pepsi som har jubilee som standard, eller har jag fel? Det borde innebära att det borde gå att sätta samma jubileelänk på en Batman med fin passform? Sen att Rolex inte vill att jag ska kombinera dessa alternativ är tråkigt, och lite konstigt kan jag tycka, men också ett senare problem :)
Bara att gå in till AD och be om att få beställa ett, skulle de mot all förmodan börja ställa frågor är det bara att säga att du har en datejust på oyster som du vill ha på jubilee.

Bara att gå in till AD och be om att få beställa ett, skulle de mot all förmodan börja ställa frågor är det bara att säga att du har en datejust på oyster som du vill ha på jubilee.
Sant, jag tror du har rätt. Är det samma Jubileeändbitar på Datejust som på GMT? Eller skiljer detta sig mellan modellerna?

Sant, jag tror du har rätt. Är det samma Jubileeändbitar på Datejust som på GMT? Eller skiljer detta sig mellan modellerna?
Ändbitarna på nya Pepsin skiljer sig från de på datejust, nya tvåtons datejust har dock likadana som Pepsin. Kolla nära på bilder så kommer du se skillnaden.

Jasså, är det så enkelt? Inget man gör själv direkt, kan en urmakare hjälpa till med det? Blir bara lite skrämd av tanken, tänk om det inte blir bra
det kan en urmakare enkelt fixa!

finns folk på forumet som har gjort det på sina så det är inget du ska vara rädd för att göra för det är inte billigt att köpa en jubilee länk!
sen har du inte samma justeringmöjligheter i en jubileelänk som du har i en oysterlänk med 3 microjusteringshål plus easylink….

den är för blingig med polerade center länkar(annars kallat PCL) om du frågar mig!

det kan en urmakare enkelt fixa!

finns folk på forumet som har gjort det på sina så det är inget du ska vara rädd för att göra för det är inte billigt att köpa en jubilee länk!
sen har du inte samma justeringmöjligheter i en jubileelänk som du har i en oysterlänk med 3 microjusteringshål plus easylink….

den är för blingig med polerade center länkar(annars kallat PCL) om du frågar mig!

Exakt, för blingig! Tack för info kring förkortningen PCL, nu blev det plötsligt enklare att förstå andra konversationer på forumet :)

Finns det någon här som polerat bort kromet från sina PCL’er på en GMT-länk som kan visa lite bilder på resultatet?

Kör 62510H på min expl2 och TT oyster på min 16013 Tiffany, så crazy är jag...

nån som skulle våga jubilee på Milgauss, eller är det too crazy...?

Hej,

Tack på förhand!
Lägg upp en köpes annons här på KS, finns säkert någon som sitter på en Jubilee alt vill byta med dig :)

Hej,

Tack på förhand!
Skakar liv i tråden. Hur löste det sig för dig?

Skakar liv i tråden. Hur löste det sig för dig?
Jubilee till 126710 kostar 25k och kan beställas hos valfri AD mot att du visar upp att du äger en klocka av rätt referens. Till 116710 passar även superjubilee (som satt original på 1162** DJ) som kostar 18k och kan beställas mot att du visar upp en klocka ned rätt ref. Superjubilee säljs med premium beg.

Har du ingen klocka som sålts original med jubilee så kommer det vara svårt att köpandet från AD.

Var det svar på frågan?

Tillbaka
Topp