• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Judge my watch, den uppriktiga tråden

Dubbelgubben

Breitling
Boxarklockan talar inte direkt till mig estetiskt lite som en rostig ford, fast nu när jag tänker efter så kan det ju va helt ok, mycket kraft under huven men ingen subtil design direkt. Subdialvisaren kl 6, undrar om boxaren själv har fått tycka till? Fruktansvärt tacky men samtidigt roligt.

Paul Smith klockan hade jag nog själv också gett bort, jag kan inte fånga den i ord. Hamiltonen, ja, bakofram, får mig att fundera på om det finns nåt universellt som gör att man vill ha datum till höger.

Måste bara fundera ut en klocka att lägga ur här, bra kul tråd!
 

UncleBear

Panerai
Det är inte ett självändamål att ha kvar alla klockor. Blev hånad över ett porrigt quartzur på jobbet som ledde till att det skänktes till Maxmol på detta forum en söndagskväll när jag blev lite övertänd (idrottstermer). Noterade dagen efter att det såldes på e-bay för ca 3000 kr (my bad). Å andra sidan saker skall användas.

Hänger därför ut Maxmols nya klocka.
Vi känner inta varandra så jag vet inte om det är ok. Å andra sidan har han inte betalt för klockan. Åsikter?
image.jpg

Länken är ändå porrigast...

image.jpg
Nu är det hippt att va homo ok att va gay! ;)
Det är det snälla som mina kollegor uttryckt. Inga som helst fel för mig men som gift småbarnsfar med en säker uppfattning om läggning fick den ändå gå vidare. Free of charge
 

point1

Cartier
Alltså jag är ganska trevlig ;) så om jag såg en sådan klocka (som i första inlägget) och om jag skulle dricka en kopp kaffe och någon visade upp den skulle jag nog inte säga något alls. Så säger inget mer än så här :p
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Visste väl att någon skulle knäcka subdialens hemlighet. När visaren pekar på nio är det en ganska juste fallosymbol.
Nä den här klockan får jag nog behålla. Helt enkelt en keeper..
Behåll den du som ett exentriska monument:) @maxmol s PS tycker jag bättre om. Snygg meshlänk, kul form och lite härligt med pastellfärgade subdials. Kan nog se bra ut till svart sammetskavaj:)
 

Greven

Audemars
Klockornas roast. Inte enkelt att ta emot kritik, vågat av dig @UncleBear att stå upp när smällarna kommer. Men kritik som är underbyggd kanske är lite lättare att ta. Klockorna hittills:

Kostoya Tszyu LE: Börjar med baksidan, för den är faktiskt det bästa med hela klockan. Bortser man från siluetten av boxaren så finns det där något tilltalande. Framsidan är lite för mycket av allt enligt mig. Som om en designer satsat på "more is more", istället för att komma ihåg det klassiska "less is more". Ögonen dras mot sifferplaceringen på tavlan. Till sin fördel så ger klockan ett rått uttryck, och det är kanske det man velat uppnå? Men kul att du trivs med den och att den är en keeper.

Paul Smith: För mycket modeklocka för mig. Schysst länk. Inte min stil men clean och funkar säkert till rätt stil.

Hamilton: Faktiskt inte så dum alls rent estetiskt. Ger dock inte en riktigt exklusiv känsla. Underligt att klockan känns spegelvänd med datumet på vänster sida av tavlan. Men som sagt, inte så tokig faktiskt.

Edit: Det kom in en klocka till i tråden, Fortis. Gillar den helt enkelt! @Dubbelgubben
 
Senast ändrad:

UncleBear

Panerai
Mitt första köp, innan mitt egentliga intresse tog fart. Fortis flieger GMT från ca 2004, eta 2893-2, vad tycks? Skall bli kul stt höra...
DSC_0036.JPG
Men va f*n den skulle jag bära den ser bra ut. Finns iinget negativt, ordinerar dock bundband eller nato, sistnämnda gärna sandfärgat. Byte med ryssen överst? Om inte gör du nog rätt beslut efter ovan givna inlägg.... Min är en keeper = dyrt. :cigar:
 

Dubbelgubben

Breitling
Lite läskigt det här, inväntar med spänning en kommentar eller två. Svårt att förutse vad som komma skall, om något:) den kansle var för vanlig
 

UncleBear

Panerai
Klockornas roast. Inte enkelt att ta emot kritik, vågat av dig @UncleBear att stå upp när smällarna kommer. Men kritik som är underbyggd kanske är lite lättare att ta. Klockorna hittills:

Kostoya Tszyu LE: Börjar med baksidan, för den är faktiskt det bästa med hela klockan. Bortser man från siluetten av boxaren så finns det där något tilltalande. Framsidan är för mycket av allt helt enkelt. Som om en designer satsat på "more is more", istället för att komma ihåg det klassiska "less is more". Ögonen dras mot sifferplaceringen som känns ofullständigt på något sätt. Till sin fördel så ger klockan ett rått uttryck, och det är kanske det man velat uppnå? Men kul att du trivs med den och att den är en keeper.

Paul Smith: För mycket modeklocka för mig. Skall kanske ge känsla av design men blir mest "skojigt" med de färgade delarna på tavlan och datumet lite käckt på svaj. Nja, inte min stil alls faktiskt men clean och funkar säkert till rätt stil.

Hamilton: Faktiskt inte så dum alls rent estetiskt. Ger dock inte en riktigt exklusiv känsla. Underligt att klockan känns spegelvänd med datumet på vänster sida av tavlan. Men som sagt, inte så tokig faktiskt.
Jag är en sucker för Rolex och Tudor (dykare från 70-talet funkar också). Jag vill att fler lyfter ut några lik i samlingarna. På nått sätt fastnar några klockor och göms undan. Lättare att visa upp klockor som gillas. Tacksam för alla synpunkter, finns inte en synpunkt på klockan i starten på tråden som inte accepteras. Gillar din tydlighet och ståndpunkt.
Att det blir en keeper efter denna tråd har jag mig själv att skylla. Men va f*n, jag använder ju klockan utan att skämmas. Dessutom ett bra verk inuti.
Tacksam för feedback på Paul Smith!
Tack för ditt inlägg.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mitt första köp, innan mitt egentliga intresse tog fart. Fortis flieger GMT från ca 2004, eta 2893-2, vad tycks? Skall bli kul stt höra...
DSC_0036.JPG
Kanske inte Fortis snyggaste modell, om man säger så :) Väldigt rått och enkelt utseende, som påminner mig om någon Poljotmodell. Kanske är meningen då Fortis är kosmonauternas val, eller så är det bara så att jag som associerar så :) Helt klart en "under-radarn-klocka", som dock säkert är en väldigt bra och funktionell klocka. Dvs ingen vanlig människa kommer kommentera den och knappt någon klocknörd heller :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag har läst många inlägg av dig, men missat din förkärlek till LE ;) Berätta!
Hehe ok, jo så här är det. Det jag väntar på att få läsa i en annons eller reklam typ är att något är tillverkat i "unlimited edition"
Krasst sett är ju allt som någonsin tillverkats ändå någonstans "limited editions"... +
Jag tycker limited edition är ett fånigt, på gränsen till intetsägande uttryck helt enkelt.
 

UncleBear

Panerai
Här en annan som jag tycker om. Ingen hemlighet att jag letar efter en Explorer med vit tavla...
Nedan ytterligare en klocka som jag har och ser som en keeper. Alla klockor är keepers. Faller denna i smaken på ett bättre sätt än klockan överst i tråden. Synpunkter igen, f*n vad ni är snälla...

image.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Håller med om exklusivitet men tror jag i och för sig att någon har slitit sitt hår. Det är 14 st som är anställda på firman och det som gör certet kul är att personen som satt ihop klockan är namngiven...
Där ser man! Har ingen aning om hur deras produktion ser ut, kan mycket väl vara exklusivt och med hjärta. Min åsikt var helt baserad på första intryck. :) Vidh
Hej!
Sålde de dyra klockor jag hade och köpte denna istället!
image.jpg
Jag har tidigare fått dem modelen erbjuden mig till fint pris, gillade trianglarna till index men helheten kändes beige, som tavlan! För 2 dagar sedan såg jag för första gången en live, riiiiktigt fin! Var tvungen att dubbelkolla att den jag stod och kollade på live var av samma referens som jag dissat, det var det! Riktig fotosleeper!
 
Den här tråden är tänkt som en tråd för klockor där du vill få övriga forummedlemmars ärlighet och uppriktighet kring din klocka som du själv är lite osäker på. Struntar egentligen själv vad andra tycker om mina klockor men uppskattar rakhet.

I övriga trådar publiceras klockor och oftast gillas klockor och positiva inlägg flödar.
Det tycker jag naturligtvis är kanon. En publicering med få likes kan ju indikera att klockan inte är helt ok i andras ögon.

Många på forumet uttrycker sig mycket underhållande och de flesta håller en god ton.
I denna tråd tycker jag det varit kul om svängarna togs ut lite. Helt enkelt testa spänsten i innebörden högt till tak. Det innebär inte att stil och attityd skall frångås. Grundprincipen om att inte skriva något som du inte skulle kunna säga över en kopp kaffe gäller.
Kanske inte världens bästa tråd om du har för avsikt att göra dig av med klockan på KS sälj men ärlighet varar längst....

Om admin tycker att tråden uppviglar och ställer till det på forumet har jag all respekt för att ni tar bort tråden.
Det är ju fritt att posta inlägg.

Börjar med att slänga in detta objekt som inhandlades den 4:e november 2013 (återkommer om det nedan).
Alexander Shorokhoff är en ryss som tillverkar sina klockor i Tyskland. Fin box...
image.jpg


image.jpg

Klockan är en hyllningsklocka till en rysk boxningsvärldsmästare vid namn Kostoya Tszyu och är limiterad till 270 klockor som motsvarar antalet amatörmatcher i hans karriär.
image.jpg

I klockan tickar ett ETA 7750.
I de flesta övriga uren från Alexander Shorokoff tickar ut från Poljot.
Stål 45 mm
Safirglas
Krokodilband
5 ATM
image.jpg

Hyllningsklockan släpptes 2009 för att fira boxarens 40 årsdag och gick då loss på € 4300.
Jag köpte den ny för € 950 som jag skrivit ovan 2013. Då var ju boxaren 44 år...
Undra hur prisbilden ser ut när han är 47 år?

För min del gillar jag klockan och tycker ljudet och massagen på handleden av rotorn kittlar gott. Annars tycker jag att de lånat lite design från Vacheron Constantin med kransen runt klockan och siffrorna på tavlan från Bell and Ross utan att för den skull vara en ripoff.
Använder den framförallt när jag reser och noterar att folk tittar på klockan, den ser rätt stor ut på mig. Om det är bra eller dåligt är svårt att veta. Ställer gärna inte frågan... Har lagt ut bilder på klockan på forumet och fått minimalt med likes på klockan.

Nu till trådens syfte. Träd fram och var ärliga.
Hit me!

Om jag sneglade på någons handled och såg den skulle jag gissa på någon modeklocka, typ Diesel eller Armani. Varken snygg eller ful men den utstrålar inte kvalitet i mitt tycke.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hehe ok, jo så här är det. Det jag väntar på att få läsa i en annons eller reklam typ är att något är tillverkat i "unlimited edition"
Krasst sett är ju allt som någonsin tillverkats ändå någonstans "limited editions"... +
Jag tycker limited edition är ett fånigt, på gränsen till intetsägande uttryck helt enkelt.
image.jpg
Då är den här är något för dig en LE upplaga på hela en styck. The Tudor Heritage Black Bay “One":D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
image.jpg
Då är den här är något för dig en LE upplaga på hela en styck. The Tudor Heritage Black Bay “One":D
Undantaget som bekräftar regeln du vet.... ja om den (som Tudorn) är tillverkad i ett exemplar då slipper den genom min buttra censur :cool:
Den där blir ju ovärderlig efter den gått under klubban !
Som Lp´n "Music for supermarkets" av Jean Michel Jarre.
 
Lägger väl också upp en...
70-talare från Lagonda som jag tycker är väldigt cool. Har dock märkt att familj och vänner mumlar nåt diplomatiskt när jag visar upp den.

image.jpg
 

UncleBear

Panerai
Lägger väl också upp en...
70-talare från Lagonda som jag tycker är väldigt cool. Har dock märkt att familj och vänner mumlar nåt diplomatiskt när jag visar upp den.

image.jpg
Är synpunkten från familjen att du stryper tillförseln av blod genom klockan och att de därmed är rädda att inte maten kommer till bordet? Plättar till lunch? I min värld är klockan fin. I förhållande till texten ovan är det kanske av underordnad betydelse...
 
Topp