• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julfika med en OWG (116509)

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Han ägde en DayDate och Submariner tidigare, men nu ville han alltså bara ha EN klocka. Och helst en klocka som man inte behöver ställa in datum varannan månad.

Det självklara valet:

ImageUploadedByTapatalk1417886874.673873.jpg

ImageUploadedByTapatalk1417886942.605427.jpg


Vilken/vilka hade ni köpt on ni hade en budget på 572,000kr?
 

Simpatico

Rolex
Grymt snygg klocka men lite som folket är inne på det är en för stor summa
cash för en klocka.
Så väldigt långt ifrån min klockbudget.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Alltså va? Han frågade om vilka/vilken klocka man skulle köpt för 572k. Inte om något gnäll om att det är mycket pengar. Finns nog många här på forumet vars samlingar överstiger den summan, nä då minsann är det likes och ryggdunkningar. Dubbelmoral.

Om jag hade fått välja EN så hade det blivit en RM eller typ en AP ROO Rosé just för att det är så fuckt up och 'inte normala'. Och då har man ändå 200k över. Som kunde spenderats på en vitgulds sub. Klappat & klart.

IMG_8923.jpg
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Antog att flera skulle resonera så på KS :)
Kanske ett resultat av att man inte tuggat sig igenom ens en liten delmängd av allt det man vill testa. Kanske är det Nirvana när man sett och haft allt att bara välja en modell som man kan gifta sig med....


Sen finns ju alltid skilsmässa om det inte skulle hålla,då viktigt att man köpt till ett bra pris (analogi=äktenskapsförord) så man inte förlorar alltför mycket på romansen [emoji12]
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet är att det blir kontraproduktivt. Den där klockan är dyr för att den är i en viss metall. Själva klockan är inte bättre än guldversionen.

Då faller hela grejen kan jag tycka. Varför köper man en el primero för 60 när en Seagull bara kostar 2? -Jo, för att urverket är bättre och för att hantverket är bättre. Varför köper man en daytona för 600? Högst oklart. Hävdar fortfarande att klockor i de ädlare metallerna bara är opraktiska. Å andra sidan så hade jag säkert köpt mycket ologiskt om jag hade de summorna att leka med.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Alltså, det är kanske som att svära i kyrkan, men jag tycker faktiskt inte om tavlan på Platonan.
För mig är den definitivt inte värd till närmelsevis de pengarna, men smaken är ju personlig.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Man köper inte en sådan klocka med någon sorts förnuft utan man köper den för att det är en käftsmäll i form av en statussymbol som dessutom tål att användas.
 
Topp