• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julklapp till mig själv

calzone

Vacheron
Oj Oj Oj idag fick jag äntligen öppna och börja njuta av min nya seamaster professional quartz full size 300m :D, Äntligen är man ägare till en James Bond "pierce brosnan" klocka. Detta är en väldigt tidig modell serienumret daterar den till 1993 vilket är najs patinan ser lite åldrad ut vilket är najs ! Har öppnat och kollat det sitter ett 1438 Eta 6 jewels verk i den. Vet inte varför men jag gillar denna väldigt mycket verkar även vara mer "rare" än den blåa modellen men vet ej dock om man kan kalla den rare för det ^^ Jag är sjukt glad idag GOD JUL !

SAM_1191_zps412f9257.jpg
 
Grattis, den är riktigt fet....har haft en likadan själv fast automaten....på den tiden var det mix 'n match hos Omega, antar att det där är den vita fast man bytte ut tavlan till blå (så var det med min)

Min gamla...

Omega_Seamaster_1.jpg
 
Seikoman87 skrev:
Tack allihopa :D, tack för informationen masterkiller :), Men tror du verkligen att min är en mix ? Om du googlar 2542.80 så hittar du massor av den modellen jag har till och med här på Omegas hemsida hittar du den : <a class="vglnk" title="Link added by VigLink" rel="nofollow" href="http://www.omegawatches.com/gents/seamaster/300-m-quartz/25428000"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>omegawatches</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>gents</span><span>/</span><span>seamaster</span><span>/</span><span>300</span><span>-</span><span>m</span><span>-</span><span>quartz</span><span>/</span><span>25428000</span></a>


Någon som vet mer har mer information om det är ihopplock eller orginal ?

Så sa dom till mig när jag beställde min, att den inte fanns men att man fick beställa en vit och byta tavlan till blå men det verkar ju som dom sålts så enligt hemsidan (jag kanske har blandat ihop allting?)....

Spelar ju ingen roll, den är snyggare än bondvarianten med blå ring, iallafall tycker jag det...
 
Topp