• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julklappar till mor & far: automatiska Seikos på läder

koze

Panerai
2-Faktor
Tänkte att mina föräldrar som inte skulle unna sig klockor, och inte heller vet vad man ska köpa, förtjänade varsin automat till jul. Jag ville se hur mycket bang for the buck man kunde få och dammsög ebay på något som kändes klassiskt, hade lagom storlek och inte integrerade länkar då jag av erfarenhet vet att Seiko inte satsat så mycket på sina länkar i den lägsta prisklassen och jag ville byta ut länken mot läder. Inspirerad av den nu klassiska posten på Hodinkee tänkte jag att brun krokodil och stål fick bli kombon, så jag beställde ett par enklare remmar som faktiskt överträffade förväntan. Modellerna jag köpte blev SNKM47K1 (cal. 7S26) och SYMK25 (cal. 4207). Det blev klart bättre än jag trodde, och hela kalaset landade på typ 1300 kr. Får se om det kommer en nota för moms och tull sen också…

Och nej, att man själv har dyrare klockor betyder inte att man måste köpa klockor i samma prisklass till andra ;)


IMG_0219.jpg
IMG_0233 (1).jpg
IMG_0235 (1).jpg
IMG_0238 (1).jpg
IMG_0243 (1).jpg
IMG_0244 (1).jpg
IMG_0245 (1).jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bang for the buck... Definitivt ! Riktigt bra val som nog kommer värma dina föräldrars hjärtan :)
Köpte själv en Seiko SARB033 till farsgubben som julklapp i år.
Måste fundera ut ngn klocka till mor min också, kommer tid kommer råd antar jag. Hursomhelst, stor eloge till dig ;)
 

koze

Panerai
2-Faktor
Topp