• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julklappstips

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kom och tänka på detta med tanke på andra tråden som nyligen skapades.
Hatar att köpa presenter om jag inte vet att det är något personen verkligen vill ha.

Så vad köper man då när man har ett gäng människor att köpa till?
Svärmor, svärfar, mor/far, mormor/morfar, syster, inneboende, flickvän/pojkvän, morbror, kusin osv osv
Fyll på med era bästa tips :)

Som TS får man väl börja även om jag anser att presenter ska vara personliga och väl utvalda.
1. Biobiljetter (billigt till någon du inte vill lägga ned mycket pengar på men som alltid uppskattas. Speciellt nu med tanke på nya imaxbiografen i mall of scandinavia också)

2. Weekend/spa (kvalitetstid tillsammans eller separat)

3. En klocka (anser att dela med sig av sitt egna intresse är som att bjuda in andra i sitt liv och ett sätt att försöka komma varandra närmre)

4. Upplevelse (köra sportbil, flyga helikopter eller annat roligt som personen uppskattar)

5. Träna tillsammans (ex presentkort på klätterverk, gymkort etc) perfekt present för att ta sig tid och få umgås med någon i familjen eller partnern som du tycker om.

6. Alkohol & eller godis. (Går aldrig fel)

Seså fyll på nu. Behöver tips :smug:
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
f23bb91381d76d9cbbe4ba6d03cf5ab4.jpg

Dick in a box. Personligt men ändå någonting alla kan njuta av, bjuder in till diskussioner alternativt skratt(beroende på presentation och temperatur i rummet). Rekommenderas till allt från mindre tillställningar med sambon till stora släktfiranden.
 

joca

Patek
2-Faktor
Ett tips till folk som ska köpa biobiljetter och bor i hyreslägenhet: Via hyresgästföreningen går det att köpa presentkort mycket billigt (ca 70kr) som gäller till valfri film (med vissa undantag).

Presentkort tycker jag är ett bra alternativ till att ge pengar.

Skraplotter brukar funka att ge bort som "något mindre julklapp". Känns väldigt "könsneutralt".

Böcker kan vara ett annat alternativ till biobiljetter :)

Smycken brukar uppskattas hos damer.
 

MariaE

Panerai
Jag älskar att köpa julklappar!
Till vår nya vän från Australien
Screenshot_2015-11-23-09-10-07.png

Till barnens kusiner (mina barn har redan spelet.. såklart)
Screenshot_2015-11-23-09-11-18.png

Småbrorsorna (3 st) får bla detta
Screenshot_2015-11-23-09-13-12.png

Styvfarsan får
Screenshot_2015-11-23-09-16-21.png

En av mina fyra småsystrar får denna..
Screenshot_2015-11-23-09-14-12.png


Ja.. sen är det en uppsjö annat. Självklart har vi klappleken där man slår med tärning. Får man en sexa på tärningen får man börja öppna klappen (som ska vara sjukligt svårt inpackad) och sen ska nästa person försöka få en sexa så snart som möjligt och då ta paketet och få börja öppna. Den som öppnar det sista på paketet får klappen.

Har jag sagt att jag älskar julen?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Om det är någon som du vet brukar laga mat så brukar det vara uppskattat att ge bort en korg/låda/burk/valfritt förvaringssystem som man har fyllt med diverse matgrejjer typ olivolja, kex, kryddblandingar, pasta, korvar, flaska vin, kokbok, etc. Detta går att variera på olika teman (tex franskt, thai, vegetariskt) samt prisklasser (tänk ICA Basic vs. Gourmethandlar'n).

OBS! Nämnda julklapp kan ge fel vibbar om den ges till en flickvän/fru, där kan det vara bättre att satsa på en weekend-trip till något ställe, spa, eller varför inte en shoppingresa till Ullared - för att verkligen visa att du offrar dig för hennes skull... ;)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vin är oftast uppskattat.
Gärna ett vin man provat själv så kan man skicka med lite provningsnoter. Ge alltid bort två flaskor av samma sort.
Just julklapp är perfekt för Champagne.
 
Topp