• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Junghans fråga: vilket år och circus värde?

Hej!
Jag vet inget om denna klockan förutom hur mycket jag själv betalade: ca 250:-
Att den är en quartz och dessa siffror: 41/4205 806 från baksidan.
jag undrar om jag gjorde ett klipp eller ska vara nöjd då den är fin och den var billig... och Junghans är en hederlig klockfabrikör.

å jag gillar den är jag glad hur som helst.
Kan den vara från 90-talet? Hur kommer det sig att ingen stjärna syns på tavlan?
och givetvis en ungefärlig värde vore kul att veta (kommer behålla den dock).

Jag är ganska ny i klockvärlden men tål att hånas om alla mina frågor är dumma :)

Tack!
John
892B1BF2-7FA0-49FE-95AB-62F7B406F4F9.jpeg

Bilagor

• 860A5754-67B0-4794-AB23-8D2CD4E4C6B4.jpeg
    860A5754-67B0-4794-AB23-8D2CD4E4C6B4.jpeg
    138.2 KB · Visningar: 6
Hej!
Jag vet inget om denna klockan förutom hur mycket jag själv betalade: ca 250:-
Att den är en quartz och dessa siffror: 41/4205 806 från baksidan.
jag undrar om jag gjorde ett klipp eller ska vara nöjd då den är fin och den var billig... och Junghans är en hederlig klockfabrikör.

å jag gillar den är jag glad hur som helst.
Kan den vara från 90-talet? Hur kommer det sig att ingen stjärna syns på tavlan?
och givetvis en ungefärlig värde vore kul att veta (kommer behålla den dock).

Jag är ganska ny i klockvärlden men tål att hånas om alla mina frågor är dumma :)

Tack!
John
892B1BF2-7FA0-49FE-95AB-62F7B406F4F9.jpeg
Håller med ovanstående angående ny tråd, och jag tror inte du behöver fundera på att gå i pension ;) du betalade nog ungefär vad den är värd, förmodligen ganska ny, men som jag brukar säga -är man nöjd själv är det okej-

Tillbaka
Topp