• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Junghans Max Bill Chronoscope

Bondegatan

Silver
2-Faktor
Hej KS!

Jag är på jakt efter en Junghans Max Bill Chronoscope. Ref 027/4502.04

Är det någon här som handat Junghans? Vad jag kan se finns de inte att köpa direkt i Sverige.
Finns ett antal på Chrono24 och de startar på 13K.

Om någon har koll, var köper jag bäst denna klocka?

/// Bondegatan

Bilagor

• EAFzHKmXsAUv2bw.jpg
    EAFzHKmXsAUv2bw.jpg
    59 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:
Jag har ägt samma ref som i annonsen. Jättefin klocka dock lättretat plexi (även lättpolerat med polywatch). Jag hittade min på tyska eBay vilket funkade smidigt.

Hittade tyvärr ingen historik eller kvitto men ur minnet vill jag minnas att det var krångligt att få till ett originalglas - då hade jag behövt skicka ner den till Tyskland då det inte fanns någon urmakare i Sverige med tillgång till junghans reservdelskatalog (detta är ca 5 år sedan). Istället fick jag hjälp av en urmakare att hitta ett alternativt glas som passade. Inte exakt samma välvda form men knappt märkbart, jag behöll originalglaset som back up. Vill minnas att glaset kostade ~600.

Hittade tyvärr ingen historik eller kvitto men ur minnet vill jag minnas att det var krångligt att få till ett originalglas - då hade jag behövt skicka ner den till Tyskland då det inte fanns någon urmakare i Sverige med tillgång till junghans reservdelskatalog (detta är ca 5 år sedan). Istället fick jag hjälp av en urmakare att hitta ett alternativt glas som passade. Inte exakt samma välvda form men knappt märkbart, jag behöll originalglaset som back up. Vill minnas att glaset kostade ~600.
Okej, stort tack för att du kollade. Får se om jag köper klockan från Tyskland. Lite synd att en sådan sak som plexit är krångligt då de inte verkar finnas här alls.
Dock tycker jag klockan är grymt fin rent designmässigt.

Min egen rekommendation efter att ha ägt den är att eventuella nackdelar mångfaldigt vägsnutt av fördelarna. Fantastisk klocka som jag då och då längtar tillbaka till!

Tillbaka
Topp