• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Junghans Max Bill MEGA

uprof

Cartier
2-Faktor
Jag blev väldigt positivt överraskad när jag sprang på denna.

Det nya verket känns superintressant. Enligt uppgift från review på nätet ska det klara 8s per år utan radiokontakt. Evighetskalender som håller tills barnens barnbarns barnbarn ärvt den.

https://www.junghans.de/en/junghans...ill-maxbillmega/058-4820-00/model/detail.html

I Junghans onlineshop fanns den att beställa för någon dag sedan men nu står det att den utgått. Förvirrande. Är det någon som vet vad som hänt? Kan det vara problem med nya verket?
 

NickG

Cartier
Har rekommenderat flera Junghans för polare som letat efter lite bauhaus stil men aldrig fått någon klar prisbild på klockorna, vad kostade denna att beställa när det gick?
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Även Meister Mega med samma verk har utgått enligt shopen. De lanserades ju för någon vecka sedan så det verkar mysko.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Nu finns en säljare på C24 men frågan är om man törs beställa om det visat sig vara barnsjukdomar.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Det här blev visst min alldeles egna tråd (ursäkta, @NickG). Är intresset för Junghans verkligen så lågt här på KS?
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Denna gillar jag! Skönt att ha en klocka som alltid är rätt inställd även vid resor. Snygg var den också till skillnad mot digitala ur som gör samma sak.
 
Senast ändrad:

uprof

Cartier
2-Faktor
Denna gillar jag! Skönt att ha rn klocka som alltid är rätt inställd även vid resor. Snygg var den också till skillnad mot digitala ur som gör samma sak.

Designen är i princip oförändrad sedan 60-talet. Ändå känns den modern. Kanske för att bauhaus är inne. Kanske för att den är så tidlös.
 
  • Like
Reactions: bag

uprof

Cartier
2-Faktor
Verkar som att de inte levererar till Sverige från sin onlineshop. Bökigt. Är det någon som vet om Junghans brukar säljas på tyska flygplatser, typ Frankfurt eller München?
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Verkar som att de inte levererar till Sverige från sin onlineshop. Bökigt. Är det någon som vet om Junghans brukar säljas på tyska flygplatser, typ Frankfurt eller München?
Ser nu att Wempe finns på Frankfurt och listar Junghans som ett märke. Får väl dra ett mejl och fråga om de har de här nya verken inne.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Sådär, då var hon hemma. Synkad och klar.

4932D14F-44A8-4D21-8AB9-1CB8D3E920E3.jpeg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Det enda problemet är att datumet synkar till dagen innan :bored:

Har mejlat Junghans och frågat om det går att lösa med mjukvarureset på något vis eller om den måste in. Det senare känns ju inte så kul.
 

engst

Cartier
Artikel på Hodinkee igår:
https://www.hodinkee.com/articles/junghans-max-bill-mega-introducing
Snygg design och intressant quartzverk! Ska vara mycket exakt! Gillar att minutvisaren flyttar sig vid exakt rätt sekund.

”In a charmingly German sort of way, there is a pragmatic element to this extreme focus that I love. If one is making a movement that can access a highly accurate measure of time, why wouldn't you make it capable of displaying that accuracy at a very high level. ”

Just så :D
 
Jag tror personligen att tråden har bättre förutsättningar att få lite mer fart nu när det har laddats upp bilder. Kul klocka hursom.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Vansinnigt cool klocka! Tech och stil i en nästan oöverträffad kombination.

Hade man inte nyligen skaffat en Longines VHP så...
Jag hade faktiskt siktat in mig på VHP men tyckte den kändes för stor när jag provade. Blev lite för mycket mitt emellan sport och dress. Svag för Bahaus som jag är blev jag väldigt pepp när denna släpptes. Känns bra att ha en überexakt klocka att kasta på sig om det blir extra brådis på morgonen. Modellen passar perfekt till det mesta jag brukar ha på jobbet, jeans och pikétröja, skjorta, kostym.
 

kapahoo

Omega
Jag hade faktiskt siktat in mig på VHP men tyckte den kändes för stor när jag provade. Blev lite för mycket mitt emellan sport och dress. Svag för Bahaus som jag är blev jag väldigt pepp när denna släpptes. Känns bra att ha en überexakt klocka att kasta på sig om det blir extra brådis på morgonen. Modellen passar perfekt till det mesta jag brukar ha på jobbet, jeans och pikétröja, skjorta, kostym.

Passar bra med perlon också!

Skall kanske tillägga att jag är väldigt nöjd med min VHP. Men det är verkligen en übercool kombo med bauhaus-designen och den tekniska frontlinjen och lustiga grejen med halvsekunder.
 
Senast ändrad:
Topp