• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Junkers - POINTtec

JohanS

Omega
Hej Forumet!

Jag kunde inte hitta något tråd tillägnad Junkers så jag startar en och så får ni gärna fylla på med tankar och recensioner. Skälet till att jag vill veta lite mer från er där ute är att jag tycker det är fina klockor till ett bra pris och jag funderar på att lägga vantarna på en eller två.

Framförallt är jag sugen på nedan.

Den verkar ha ett bra standard verk,
  • movement Cal. Made by Citizen, modified by POINT tec, mechanic, self-winding, 26 jewels
En lagom storlek, skulle kunna få vara liiite större enligt mig
  • diameter: 40 mm, Height: 12 mm, weight: 70 g
Junkers 6060M-5​

junkers_6060M-5.jpg

Fyll gärna på med andra modeller och input på Junkers eller på POINTtec överlag. Det verkar vara ett bra och seriöst företag, har ställt ut på Baselmässan och vunnit utmärkelser för sina klockor.
 

leicaphile

Panerai
PointTec har även Graf Zeppelin. Har en 7680-1 som jag gillar, kvartsare (Ronda 5030.D tror jag) men tycker om designen (och detaljarbetet är så fint man kan gå över den med lupp utan att hitta fel).

Skulle utan tvekan rekommendera Graf Zeppelin eller Junkers, särskilt med tanke på priserna.

(lånad bild)

1j6H1Pf.jpg
 

watchowner

Cartier
PointTec har även Graf Zeppelin. Har en 7680-1 som jag gillar, kvartsare (Ronda 5030.D tror jag) men tycker om designen (och detaljarbetet är så fint man kan gå över den med lupp utan att hitta fel).

Skulle utan tvekan rekommendera Graf Zeppelin eller Junkers, särskilt med tanke på priserna.

(lånad bild)

1j6H1Pf.jpg

Precis en sån har jag. Lite väl stor dock.
 
Topp