• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Justera gummi-oysterlänk från RTL Watches, hur?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en gummi-oysterlänk från RTL Watches, men lyckas inte justera den... Fungerar precis som en vanlig länk, tryck ut pin - t o m pil åt vilket håll man ska trycka ut, men det går inte!
Någon som har koll på hur man gör? Är det mer våld på den lilla sprinten som gäller?

Img1158.jpg

Img1157.jpg


http://rltwatches.co.uk/opencart/index.php?route=product/product&path=3_33&product_id=152
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du gjort märket i sprinen själv? Tycker det ser ut som en skruv med specialhuvud. Det kan vara värt att testa en annan sprint, utifall om den du testat bara sitter hårt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Inte mina bilder alltså.
De ser ut sådär, det är en rund urgröpning inuti - antar att man ska trycka genom den mindre sprinten (med urgröpningen). Den sitter som berget bara, och gummitlänkbiten sviktar emot om man trycker för hårt...

Bättre bild.
DSCN3093.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker fortfarande det ser ut som ett hål för en pytteliten insex-nyckel, vilket inte är ovanligt, men jag kan ha fel.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nej, inte än... Är av med mitt länkjusterings-verktyg också. Har fått pressa med pin-verktyg än så länge.
 
Topp