• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Justera kronograf på mekaniskt ur?

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Det borde inte vara så dyrt, vågar dock inte gissa mig till någon summa då jag inte är helt insatt hut 7750 verket fungerar.
Har läst någonstans att man inte bör nollställa dom förrän sekundvisaren har passerat 20 sek för att undgå just detta då den äggformade delen som nollar visarna slår för hårt då och kan få visaren att inte nolla rätt.
Tidsmässigt att ta ur verket, lyfta visaren, fetta om/byta packningar borde inte ta mer än en halvtimme för en duktig urmakare så kanske runt 800kr med nya packningar?
Vet dock inte vad en urmakare debiterar utan gissar bara rätt vilt här.
Återkom gärna med vad du får för förslag.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Det borde inte vara så dyrt, vågar dock inte gissa mig till någon summa då jag inte är helt insatt hut 7750 verket fungerar.
Har läst någonstans att man inte bör nollställa dom förrän sekundvisaren har passerat 20 sek för att undgå just detta då den äggformade delen som nollar visarna slår för hårt då och kan få visaren att inte nolla rätt.
Tidsmässigt att ta ur verket, lyfta visaren, fetta om/byta packningar borde inte ta mer än en halvtimme för en duktig urmakare så kanske runt 800kr med nya packningar?
Vet dock inte vad en urmakare debiterar utan gissar bara rätt vilt här.
Återkom gärna med vad du får för förslag.
Tack:)
 
Topp