• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa cool barnklocka.

Gimbal

Omega
Tänkte köpa varsin klocka till ett par smågrabbar i släkten och hittade denna modellen (http://www.klockor.se/casio-sport-black-blue-stl-s300h-1aef.html). Det är en casio g-shock liknande modell fast lite mindre i storlek. Lite dyr dock, vill ju även köpa lite fler klappar.

Någon som känner till något billigt och snabbt ställe att köpa från? Creationwatches har den inte exempelvis.
Eller kanske vet ni någon annan cool modell till en 5 och en 7åring, helst under 500 bagare st. ?
 

PCB

Audemars
Varför inte en sånn här då?
image.png
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
När jag var 5 år gammal fick min tvillingsyster sin första klocka – en rosa Flik Flak.
Jag kommer ihåg att jag blev så avundsjuk på denna klocka att jag en dag kastade den i en rabatt! Om inte jag hade någon klocka skulle inte hon få ha en...
Mamma hajade läget och några veckor senare fick jag den, min första:
IMG_1652.JPG

Är väldigt glad att jag har kvar denna klockan och är på sätt och vis tacksam över att en Flik Flak blev första klockan. Kul idag att den är swiss made.
Kikade på deras hemsida och tycker verkligen att de har fina saker. En del modeller är ju åt det lite 'coolare' hållet. Kanske ett roligare val än t.ex. casio om de lyckas behålla klockan till när de blir lite äldre. :)
 

Gimbal

Omega
Tackar för svaren.
Min känsla är att pojkarna är lite för grabbiga för de allra färggladaste barnalternativen, i alla fall den äldsta killen.
Där tror jag mer på en digital modell med tidtagning och sådana finesser. (Sen för husfridens skull är det
nog bäst med två likadana klockor.) Fast dykarmodellen är ju fräsig också, de brukar alltid vrida på ringen och
"ta tid" när jag har min 007'a på mig. Hm... det här kan nog bli bra.
 

Lowe92

Cartier
Gul, analog utan för mycket funktioner imo. Kan de klockan bra båda två så kör digitalt men tror en analog är lagom för ett barn :)
 

mps

Cartier
Till kusinens 5åring.

Batman!!!

Jag vill också ha en Batmanklocka :arghh:
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    79.5 KB · Visningar: 132

Poppe

Cartier
Första tanken på temat barnklocka är ju den här. :hilarious:
image.png


Skämt åsido. Alla barn har väl haft en Gul med kardborre-band?
 
Topp