• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka från USA?

Peterj88

Breitling
Hej

Peter heter jag och som nyårslöfte till mig själv ska jag äntligen köpa mig en Breitling Superocean.
Har hittat en sida där denna säljs till bra pris enligt mig. www.autenticwatches.com. Ca 3100 dollar.

Törs jag beställa därifrån och betala i förskott eller hur går jag tillväga?
Någon som vet någon mer bra sida att beställa ifrån?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Här är ju exakt den jag vill ha: http://www.chrono24.se/breitling/br...itage-42-blue-blu--mm-a1732116--id3126101.htm
Bra pris, men vågar jag köpa den från Italien? Är ju mycket cash att bara betala till någon i Italien eller hur ska man tänka?
Har för mig att ett flertal personer från KS handlat från Pluswatch med gott resultat (åtminstone när det gäller nytt, var väl nåt strul med någons beg-köp därifrån för ganska länge sedan).
Bör dock finnas ganska bra prutmån på Breitling även här hemma hos AD; hade nog gett det ett försök först.
 

Peterj88

Breitling
Har för mig att ett flertal personer från KS handlat från Pluswatch med gott resultat (åtminstone när det gäller nytt, var väl nåt strul med någons beg-köp därifrån för ganska länge sedan).
Bör dock finnas ganska bra prutmån på Breitling även här hemma hos AD; hade nog gett det ett försök först.

AD?
 

Zingo

Rolex
Här är ju exakt den jag vill ha: http://www.chrono24.se/breitling/br...itage-42-blue-blu--mm-a1732116--id3126101.htm
Bra pris, men vågar jag köpa den från Italien? Är ju mycket cash att bara betala till någon i Italien eller hur ska man tänka?
Har vänner som köpt därifrån, helt utan problem. Snabb leverans och skatteeffektivt (kanske bara de som haft tur, vet man aldrig). Finns en del bra erbjudanden där om än en hög USD kurs som förstör en del.
 

maartyn

Omega
Pluswatch är gråhandlare, precis som Uret. Affärsidén bygger på deras kontaktnät där de köper upp klockor billigt från AD och säljer vidare till konsument billigare än AD hade gjort av div skäl. AD = Aukt dealer.
Jag har själv inte handlat från Pluswatch men läst om många som gjort utan problem. Jag hade kunnat tänka mig att beställa från Pluswatch.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är dock viktigt att nämna att du inte får en officiell garanti om du köper från Authenticwatches.com. Du får endast deras egna. Kan således bli rätt bökigt och/eller dyrt om något garantiärende/problem med klockan dyker upp..
 

Peterj88

Breitling
Gäller allt du beställer utifrån EU, nytt som beg. Tullen är försumbar men momsen är 25%.

Ok, så köper jag klockan ovan för ca 25000 så tillkommer momsen, då blir summan 31000 ca, inte mycket billigare än Sverige.
Jag importerar själv mycket av en annan vara från usa och de skriver ner värdet och deklarerar som gåva. Har svårt att tänka mig att en seriös klockhandlare gör detsamma, eller?
 

Zingo

Rolex
Ok, så köper jag klockan ovan för ca 25000 så tillkommer momsen, då blir summan 31000 ca, inte mycket billigare än Sverige.
Jag importerar själv mycket av en annan vara från usa och de skriver ner värdet och deklarerar som gåva. Har svårt att tänka mig att en seriös klockhandlare gör detsamma, eller?
Se mitt svar ovan. Tre av tre har gått ok, senaste för ca ett år sedan.
 

maartyn

Omega
Har du tur så glider paketet igenom utan tull och moms. Inte omöjligt att de går med på att skriva ner värdet, men OM något strular med frakten så sitter du i höken. Gåva existerar inte över några hundralappar (400 ca om jag minns rätt?).
För egen del hade jag inte beställt från USA och räknat med att jag slipper momsa. Räkna med att du åker på tull och moms och allt annat blir ev bonus.
 

JohnDoe

Rolex
Ok, så köper jag klockan ovan för ca 25000 så tillkommer momsen, då blir summan 31000 ca, inte mycket billigare än Sverige.
Jag importerar själv mycket av en annan vara från usa och de skriver ner värdet och deklarerar som gåva. Har svårt att tänka mig att en seriös klockhandlare gör detsamma, eller?
Kanske inte helt listigt att erkänna momsbedrägerier på ett publikt forum. Finns många medlemmar här som arbetar på olika myndigheter......
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det absolut enklaste är ju att köpa klockan inom Eu för att slippa momsen. Man räknar ihop priset på varan +frakten och betalar moms på den summan.
Tullen är bara 7-8 kronor så den kvittar.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hej

Peter heter jag och som nyårslöfte till mig själv ska jag äntligen köpa mig en Breitling Superocean.
Har hittat en sida där denna säljs till bra pris enligt mig. www.autenticwatches.com. Ca 3100 dollar.

Törs jag beställa därifrån och betala i förskott eller hur går jag tillväga?
Någon som vet någon mer bra sida att beställa ifrån?
Med tanke på frågan och den oerfarenhet den speglar så förstår jag inte ens hur du kan överväga att handla från USA.
Jag rekommenderar att gå till en svensk återförsäljare istället för att spara några tusenlappar. Om du trots allt vill spara en slant så gå till någon större gråhandlare inom EU men tänk på att strulrisken ökar. Handla aldrig utanför EU såvida det inte rör sig ovanliga klockor och där det inte finns alternativ och glöm då inte att räkna in moms och administrationskostnaden i kalkylen.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Undviker USA så långt det går. Risken att det blir väldigt dyrt är avsevärd. EU är det säkra kortet prismässigt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Med tanke på frågan och den oerfarenhet den speglar så förstår jag inte ens hur du kan överväga att handla från USA.
Jag rekommenderar att gå till en svensk återförsäljare istället för att spara några tusenlappar. Om du trots allt vill spara en slant så gå till någon större gråhandlare inom EU men tänk på att strulrisken ökar. Handla aldrig utanför EU såvida det inte rör sig ovanliga klockor och där det inte finns alternativ och glöm då inte att räkna in moms och administrationskostnaden i kalkylen.
+1 på den! Krångla inte till det i onödan. (säger jag som precis köpt klocka från Usa)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ta kontakt med en svensk återförsäljare av Breitling och fråga vad de kan ge för pris på den modell du vill köpa. Visa gärna vad den kostar hos tex Uret eller MyWatch. Om du inte är nöjd med priset så kolla www.chrono24.se. Välj en handlare inom EU med bra betyg och trusted checkout. Se till att få bekräftat att garantikortet är stämplat av en AD och med aktuellt datum.
 
Senast ändrad:

Pilot

Panerai
2-Faktor
Jag har köpt 2 st klockor från pluswatch utan några problem!
Snabba leveranser och skicket har varit godkänt!
Lycka till i jakten!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har handlat från USA samt länder inom EU vid ett antal tillfälle utan problem. Grejen är att alltid göra så bra efterforskningar som möjligt på säljaren. Kolla referenser, andra forum / trådar på nätet, Googla o s v.
Har blivit blåst en gång, och då gjorde jag inte min läxa tillräckligt bra!
Känns det inte rätt, så avvakta...det kommer fler tillfälle.
Kolla i på hemmaplan först eftersom det för vissa märken går att få ett bra pris hos en lokal återförsäljare.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hej

Peter heter jag och som nyårslöfte till mig själv ska jag äntligen köpa mig en Breitling Superocean.
Har hittat en sida där denna säljs till bra pris enligt mig. www.autenticwatches.com. Ca 3100 dollar.

Törs jag beställa därifrån och betala i förskott eller hur går jag tillväga?
Någon som vet någon mer bra sida att beställa ifrån?
Vad vill du betala max för klockan inkl tull etc?
 

JohnDoe

Rolex
Har du kollat vad vår sponsor Erikson Urhandel kan ge dig för pris på klockan? De säljer breitling och har många nöjda kunder här på forumet.
 
Topp