• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känner du till en klocka som sådan?

Hej på er,

Tänkte be om lite hjälp från er som har kanske sett ett och annat. :)

Jag är på jakt efter en stilig (dresswatch) klocka utan massa siffror och så, men det ska finnas time, minut och sekund visare. Om det är automatisk är det ett plus.
Hade ett sådan klocka när jag var yngre och kan inte sluta tänka på den :banghead:

Alla förslag är välkomna, dock så får det inte kosta mer än et begagnad bil...

Tack
:watching:

Begagnade bilar kan kosta från 1000kr till miljonbelopp. Vilken budget har du?
Ja fan, det är sant tänkte inte så långt. :( Skulle säga runt 5000:- men kan sträcka mig till 10 000:- om den är superuber qualite.
Länk eller läderband? Posta gärna någon bild som ger en hint på vad du är sugen på.
Jag föredrar läderband, men det funkar med länkband också, kan byta band i värsta fall.
Det skulle också underlätta om "när du var yngre" specificerades till åtminstone ett decennium :)
Yes sir, skulle säga runt 1990 talet när jag var en yngling :cool:
1-27.jpg
Typ typ som denna design.

En Sjöö Sandström kanske kan vara något? Finns i olika storlekar, med olika färger på urtavlan och med både länk och läder. Bra kvalitet och ett robust och bra urverk. Kostar beg ungefär mellan 8-13 tkr.

sjöö-sandström-novelty-2016-1050x757.jpg

• Like
Reactions: NRE
En Sjöö Sandström kanske kan vara något? Finns i olika storlekar, med olika färger på urtavlan och med både länk och läder. Bra kvalitet och ett robust och bra urverk. Kostar beg ungefär mellan 8-13 tkr.
Den var stilig och elegant. Jag hade varit såld på den om den såg ut som denna modell.
Inkedsjöö-sandström-novelty-2016-1050x757_LI.jpg OBS: Jag editerade bilden :pompus:

Du skrev inte vilken begagnad bil klockan inte fick kostar mer än...

Tror Rolex med Onyx tavlan uppfyller dina krav om jag tolkar din Photoshop version av Sjöö Sandström klockan korrekt.

b54c372d3503ca8b3b5bd639c5b3cea2.jpg

(bild lånad från internet)

Vänligen,
Martin

Du skrev inte vilken begagnad bil klockan inte fick kostar mer än...

Tror Rolex med Onyx tavlan uppfyller dina krav om jag tolkar din Photoshop version av Sjöö Sandström klockan korrekt.

b54c372d3503ca8b3b5bd639c5b3cea2.jpg

(bild lånad från internet)

Vänligen,
Martin
Hehe ja det där med begagnad var väldigt relativt inser jag :rolleyes: men den var fin fin, tror inte ens att jag kan spara till den...

Passar nog estetiken men prisbilden om 5 000 - 10 000 överskrids nog med viss marginal :D
Jaa, med ett liiitet marginal. :greedy:
På förekommen anledning: Movado Museum
CCF709A6-CBBE-460D-A034-1D72BBF41B26.jpeg
Kollande in Movado klockorna men dom känns lite sisådär, får ont i magen av deras design, fast dom har det jag är ute efter.:meh:

Vad är det du inte gillar med dem? De är ju Lil' Kims favoritklockor :D
Kan någorlunda förstå det, efter ett antal operationer så försvinner det fina i detaljerna likt en billig planka :cool:
Var tyvärr lite ironisk med mitt lite.
Märket är H. Moser & Cie. I princip allt i ädelmetall och startar runt 100k
Damn, du gav mig hopp och tog det i samma svep :sorry: ,,, men jäklar vad fin den var hoppas man hittar något liknande för mindre peng.

Sorry. Men att ha något att sträva mot är ju inte fel.
En Moser får det bli för mig också en dag...
Venturer-Concept-Blue-Lagoon_2327-0406_Soldat_Glow.jpg Denna var spot on :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Men jag inte inte i en sådan kaliber, det får bli en dröm klocka och kanske om man vinner på lotto :rolleyes:

Här har du inga riktiga index utan en rail-lösning. Kanske kommer nära nog och går garanterat in under budget.

https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/page-233#post-2585420
Den var fin, men den var inte uber cleean o_O

Skulle detta kunna vara något för dig?
Screenshot_20181113-182243_Chrome.jpg
Denna så nice ut mycket likt som jag vill ha. Den hamnar på köplistan ligger lagom i pris. Gracias :)

Venturer-Concept-Blue-Lagoon_2327-0406_Soldat_Glow.jpg Denna var spot on :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Men jag inte inte i en sådan kaliber, det får bli en dröm klocka och kanske om man vinner på lotto :rolleyes:

Den var fin, men den var inte uber cleean o_O

Denna så nice ut mycket likt som jag vill ha. Den hamnar på köplistan ligger lagom i pris. Gracias :)
Screenshot_20181115-230943_Google.jpg

Inte lika clean men ändå ganska likt den du tyckte om. Plus du får chrono funktion!

Tillbaka
Topp