• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Känslan av att..

sunkan

Omega
...komma hem efter en 14h dag på jobbet, hitta paketet man väntat på sen i måndags. Ta ut klockan och inse att den var i finare skick än man trodde. Tar en öl och sätter sig och tar bort lite smårepor på plexit, fortsätter och tar bort lite smuts med capecodden, kommer på att det var gulddoublé man satt och putsa på :meh: . Förstörd :banghead:

Det finns väl ingen återvändo? Bara att putsa den till helstål antar jag.

Man lär sig något var dag som nybörjare!

Tur man är en "lowroller" än :cigar:

peace
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Aj!
Lider med dig. Hoppas den blir grym som helstål.
Skicka gärna upp före/efter-bilder. Blev lite nyfiken.
 

sunkan

Omega
Var så pass billig klocka så priset blir nog detsamma. Men den var fin i guld!

Får hoppas den blir hyfsad iallafall, men alltid tråkigt :shifty:

Slänger upp en bild sen!
 

sunkan

Omega
Aj, aj...du beskrev en så otroligt skön känsla men vilket abrupt och snöpligt slut, tråkigt och jag hoppas de nya fynden kan släta över det "trista" och att du nu är en erfarenhet rikare.

Jodå ska nog inte hända igen! Hade ju läst nånstans att man inte skulle använda duken på double så blev en hand i pannan när man insåg vad man gjorde!

De nya fynden får man hoppas på även då de är köpta osedda, men var billigt så blir nog bra oavsett :cigar:
 

Icaras

Rolex
Får man fråga vad det var för klocka du förstörde? Så du inte förvandlar en dyrgrip till en stålkloss :D
 

sunkan

Omega
Får man fråga vad det var för klocka du förstörde? Så du inte förvandlar en dyrgrip till en stålkloss :D

Haha var ingen dyrgrip utan bara en enkel ciny luxe. Men då jag inte får tag i cinys i skönt skick så ofta blev det lite av ett fiasko :)

Känslan hade nog blivit lite densamma oavsett, antar att ångesten vart lite värre om det vart en dyrgrip :D
 

sunkan

Omega
Lite halv rassliga bilder då dom är tagna med juppinallen.

Jag är ju inget orakel, men ser ju inte ut att vara stål?

ibY6zSi.jpg

cXXkAeg.jpg
 
Topp