• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kära forumledning ett önskemål

Spindel

KS vulkanolog på Island
Går det inte att slå ihop Rolexbildtrådarna till en tråd som för de flesta andra märken?

Eller är det OK om @yonsson startar en bildtråd för varje Seikomodell och jag skapar en bildtråd för varje Orientmodell och @Eric Jajjamensan P startar en bildtråd för varje Zodiac modell?

Jag tror inte en "officiell" rolextråd skulle ha några som helst problem att hålla sig på förstasidan större delen av tiden.

Nedan är ett exempel på de 5 första sidorna i forumet just nu, var av de mesta ligger på de första 2 sidorna. Gräver man djupare finns väl både Sub- och GMT trådar.

https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/
https://klocksnack.se/threads/officiella-rolex-sea-dweller-och-deepsea-tråden.48716/
https://klocksnack.se/threads/officiella-rolex-tråden.45846/
https://klocksnack.se/threads/visa-din-34mm-rolex.13497/

/surgubben
 

cab

Audemars
2-Faktor
Då det vimlar av Rolex på forumet så tycker jag det är en rätt dåligt idè. Trevligt att enbart kunna kolla en tråd med DD t.ex. De andra märkena fungerar bättre i en tråd.
 

Apansson

Torpare
Än en gång:
image.jpeg
 

Zingo

Rolex
Ta bort några av de populäraste trådarna?? :stop:

Då kanske man börjar se andra klockor än Råläx! :nailbiting: Admin borde införa krav på minst en bild på en Råläx i varje tråd! :D
5uMmiYY.jpg

(Tyvär inte min klocka på den lånade bilden).
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Då det vimlar av Rolex på forumet så tycker jag det är en rätt dåligt idè. Trevligt att enbart kunna kolla en tråd med DD t.ex. De andra märkena fungerar bättre i en tråd.
Jag hade kanske hållit med dig om det fanns någon info i alla rolextrådar. Nu råkar dock alla utom "den stora rolexfrågetråden" vara bildtrådar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bortsett från paketöppningar och dagens klocka så är det ju ingen som tvingat någon att bara posta i exempelvis Orent eller Seiko-trådarna. Så jag förstår inte problematiken riktigt. Vill någon starta en bildtråd för respektive Orientmodell så är det ingen som hindrar det. De här "officiella" trådarna är inget initiativ från oss som driver forumet. De är ett direkt utslag av vad medlemmarna gör med forumet. Finns tråden och lever så finns det uppenbarligen ett behov av den. Typ så.
 

Babinus

Cartier
När jag köpte min första Rolex hade jag en illusion av att den skulle kännas som klockornas Mercedes. Men den känns mer som en Volvo. Men det kanske beror på att man läser för mycket här? Visst går den bra. "Problemet" är att alla andra som är mycket billigare och äldre går precis lika bra.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Bortsett från paketöppningar och dagens klocka så är det ju ingen som tvingat någon att bara posta i exempelvis Orent eller Seiko-trådarna. Så jag förstår inte problematiken riktigt. Vill någon starta en bildtråd för respektive Orientmodell så är det ingen som hindrar det. De här "officiella" trådarna är inget initiativ från oss som driver forumet. De är ett direkt utslag av vad medlemmarna gör med forumet. Finns tråden och lever så finns det uppenbarligen ett behov av den. Typ så.
Fast majoriteten av rolextrådarna är ju bara en dagens klocka för en specifik modellserie.

Att säga som du säger nu är oerhört inkonsekvent och det inte finns någon skillnad mellan Dagens Orienttråden (som blev ihopslagen med dagens klockatråden) och Day-Date tråden förutom att DD-tråden enbart avhandlar en modellserie.

Ska det bara få finnas en bildtråd (+ @RicVin s fredagstråd) eller är det OK att återstarta Dagens Orient igen?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast majoriteten av rolextrådarna är ju bara en dagens klocka för en specifik modellserie.

Att säga som du säger nu är oerhört inkonsekvent och det inte finns någon skillnad mellan Dagens Orienttråden (som blev ihopslagen med dagens klockatråden) och Day-Date tråden förutom att DD-tråden enbart avhandlar en modellserie.

Ska det bara få finnas en bildtråd (+ @RicVin s fredagstråd) eller är det OK att återstarta Dagens Orient igen?

På förstasidan just nu ligger en orienttråd och en seikotråd (plus trådar för Tudor, breitling etc) men ingen allmän rolextråd. Ser fortfarande inte din poäng.

Det är bara att starta en till orienttråd om du vill. Om den är av allmänintresse så kommer den att frodas.
 

Andy McB

Rolex
Jag kan väl tycka att det är bra att alla dessa Rolex-trådar finns. Det håller antagligen nere antalet sjukskrivningar då man här har möjlighet att ventilera, försvara och försöka motivera sitt köp av denna överprisade ateralj som inte fick den förväntade statushöjande effekten man va ute efter. Och för oss som är totalt ointresserade av detta skryteri så är det ju bara att ge fasen i att läsa.
Skämt åsido, så länge det finns intresse och bilder och åsikter hanteras med värdighet och respekt så kvittar det väl hur många trådar det finns.
 
Topp