• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kärlek

Asplund

Patek
2-Faktor
148 gram ren kärlek!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    26.5 KB · Visningar: 437

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju de som tar bort cyklopen på äldre modeller! Jag vet dock icke om den nya dubben har AR på ovansidan. I så fall är det i gen bra idé.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
Det finns ju de som tar bort cyklopen på äldre modeller! Jag vet dock icke om den nya dubben har AR på ovansidan. I så fall är det i gen bra idé.
Jag är inget fan av datumbubblan heller, så för mig blir det en 114060 när tiden är inne för en SubC.. Men det vette fåglarna, en sub med datum utan bubbla skulle nog inte vara en Subdate längre, oavsett vad man tycker om bubblan generellt.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
80talisten skrev:
yonsson skrev:
Det finns ju de som tar bort cyklopen på äldre modeller! Jag vet dock icke om den nya dubben har AR på ovansidan. I så fall är det i gen bra idé.
Jag är inget fan av datumbubblan heller, så för mig blir det en 114060 när tiden är inne för en SubC.. Men det vette fåglarna, en sub med datum utan bubbla skulle nog inte vara en Subdate längre, oavsett vad man tycker om bubblan generellt.

Nej men modden är trevlig!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Om man moddar en SubC som ovan, ställer man inte till för sig med garantier och så vidare?
 

Ninen79

Audemars
JS_80 skrev:
Ninen79 skrev:
Rolex skulle ha gjort subben så här...med datum men utan cyklopen :D. Jag kanske byter glaset om jag tröttnar på bubblan :D

Utancyklop_zpsd7c21964.jpg

Cool mod, ser ut som en Sea-Dweller 11660 Ceramic, typ lillebror till Dipsy

Hittade bilden på rolexforum, han hade köpt 114060 glas och bytte ut glaset på sin 116610...blir som lillebror till dispy! Väldigt snygg tycker jag :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Iof så länge det rör sig om Rolex-originaldelar borde det väl inte vara ett problem.. osäker dock
 

Ninen79

Audemars
80talisten skrev:
Om man moddar en SubC som ovan, ställer man inte till för sig med garantier och så vidare?

Jo det gör det säkert men 3315 verket är väldigt pålitligt och jag skulle inte oroa mig... för det är ju ändå en Rolex :lol: Skulle det ändå var nåt problem så finns ju alltid Rob E... :lol:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Asplund skrev:
80talisten skrev:
Har du vant dig utan datum nu? :)

Både ja och nej :p

Kollar fortfarande ner på klockan ibland faktiskt.. Det får man tåla för att bära den vackraste subben ;)

/Asplund
Den är riktigt fin! :)

Ninen79 skrev:
80talisten skrev:
Om man moddar en SubC som ovan, ställer man inte till för sig med garantier och så vidare?

Jo det gör det säkert men 3315 verket är väldigt pålitligt och jag skulle inte oroa mig... för det är ju ändå en Rolex :lol: Skulle det ändå var nåt problem så finns ju alltid Rob E... :lol:
Jag skulle nog inte våga, sen tycker jag en Subdate ändå ska ha bubbla (trots att jag inte är så mycket för bubblor rent generellt) :)
 
Topp