• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kärleksnivån för den nya SubC ND 114060?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gents,

Har varit, och är fortfarande, lite sugen på en SubC ND 114060 och har sett ett antal ploppat upp i unboxing-trådar här. Å andra sidan ser man några på K&S oxå...

Så jag undrar om det var/är en fling eller long lasting sweeet löööv som denna pjäs erbjuder

Med andra ord:
- Vilka här har kvar sina 114060 och vad är ert betyg/omdömme om dem?
- Av er som flippat; har ni flippat för att ni är födda som eviga flippare eller var det något som ni störde er på?
 

Pleximannen

Cartier
Det är en grym klocka. Jag köpte min i oktober och den är kvar.

Tror att de som flippas generellt sett flippas av diagnostiserade serieflippare och att det snarare är detta tvångsmässiga beteende som ligger till grund för försäljningarna ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Finaste moderna Suben, men jag tror att det finns de som stör sig på att den saknar datum, men rent allmänt säger jag som Pleximannen att det har varit freventa flippare sen tidigare som sålt den vidare.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Skulle vart en keeper om jag hade råd med två "nya" Rollar, lätt den finaste Subben i min mening men jag blir tokig utan datum har jag nu kommit fram till.

Därför håller jag inte alls med oscaroscar, 114060 kör över 116610 alla dagar i veckan i utseende (tyvärr) då jag tydligen måste ha datum på min alldagliga klocka.

Kommer definitvt köpa 114060 igen.
 

Ninen79

Audemars
Jag har haft båda och måste säga att 114060 är grymt snygg men behöver du datum så ska du inte ens fundera på ND. För mig är 116610 den kompletta klockan i alla lägen.
 
Topp