• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av klocka i Malmö

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Halloj på er!

Jag har hittat en klocka i Malmö som jag funderar på att köpa. "Utmaningen" är att jag bor i Stockholm och inte har möjlighet att åka ner till Malmö för tillfället. Jag är heller inte så sugen på att betala ca 30kkr till en person som tyvärr inte har någon referens från något klockforum.

Har ni förslag på vad man kan göra för att "säkra" köpet på ett bra sätt?

Jag ska tillägga att detta är en klocka från Blocket och jag är väldigt försiktig med att köpa dyrare saker från Blocket. Jag är också medveten om att Blocketpaketet finns, men jag har inte använt mig av den tjänsten tidigare.

Tacksam för hjälp!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
En kollega köpte en speedy mha blocketpaket. Verkade funka bra. Tror han fick 24 el 48 timmar på sig att kontrollera klockan innan han gav sitt godkännande till blocket (DHL/Schenker?) att släppa iväg pengarna till säljaren. Men 100% bombsäkert lär det säkert inte vara... dom är listiga de däringa bedragarna som smyger runt i buskarna och beter sig. Men å andra sidan, vad är 100% säkert här i världen.

Ett alternativ är att ni bestämmer en tid då säljaren går till en AD i Malmö. Du ringer AD:n som bekräftar äktheten. AD:n behåller klockan och du swishar. Sen kan ju AD:n eller nån KS kamrat skicka klockan till dig.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror säkert att det finns någon skön KS-lirare från Malmö som ställer upp, vilket antagligen är det säkraste, och att använda sig av Swish vid betalning så eliminerar man risk att bli blåst om det är mellan olika banker och att pengarna inte kommer över direkt!
 

Credde

Omega
Jag bor strax utanför Malmö, är dock inte så "klock erfaren" så kan inte hjälpa med att bedömma klockan, men kan kanske hjälpa dig ändå.
 

Bino

Cartier
En kollega köpte en speedy mha blocketpaket. Verkade funka bra. Tror han fick 24 el 48 timmar på sig att kontrollera klockan innan han gav sitt godkännande till blocket (DHL/Schenker?) att släppa iväg pengarna till säljaren. Men 100% bombsäkert lär det säkert inte vara... dom är listiga de däringa bedragarna som smyger runt i buskarna och beter sig. Men å andra sidan, vad är 100% säkert här i världen.

Ett alternativ är att ni bestämmer en tid då säljaren går till en AD i Malmö. Du ringer AD:n som bekräftar äktheten. AD:n behåller klockan och du swishar. Sen kan ju AD:n eller nån KS kamrat skicka klockan till dig.
Blocketpaketet försäkrar bara upp till 10 000 kr.
 
Topp