• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp och sälj - en reklamplats?

TKVF

Panerai
Jag tycker att det blir för mycket reklam för ett visst dansk företag som säljer klockor. Känns som en reklamplats. Tänk om alla internetbutiker kommer och gör samma sak här, vilket spammande det skulle bli. Jag undrar om man inte kan ändra på reglerna så att endast privatpersoner som köper och säljer klockor i "icke vinstdrivande" (kommersiellt) syfte får sälja.

Butiker har (bör/ska ha) egna hemsidor och webbshoppar.
 

fredrik

Omega
Tycker det är helt ok med kommersiella spelare. Varför stänga ute handlare som uppenbarligen delar vårt intresse?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Helt ok om handlaren inte spammar med för många annonser, samt har intressanta klockor till vettigt pris
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tycker också de ska få vara med här. Riktlinjerna för att få sälja stänger ju ute de mer spammande aktörerna.
 
C

China

Guest
Jag tycker det är helt ok, så länge man följer forumreglerna.
 

Ricrob

Patek
När dessutom de som säljer deltar mer eller mindre aktivt i diskussionsdelen (vilket de gör) så känns det helt ok för mig!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Svårt att dra gränsen mellan entusiaster som även har en verksamhet å rena lycksökare, men då länge de deltar i övriga diskussioner så tycker jag att det är helt ok!

Forumreglerna är rätt ute, tycker jag!
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Kul med fler annonser, blir lite lättare att få en överblick av olika priser/referenser med fler objekt.
Eventuellt skulle man kanske kunna lägga in nån speciell flik när det är en handlare, typ "Säljes - Butik" eller liknande.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Alla är välkomna att sälja, så länge man håller sig till reglerna och är som Denke brukar säga, musikalisk!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi har diskuterat hur vi ska hantera professionella säljare på Köp/Sälj och kommit fram till att grundbulten för annonsering är att man är aktiv på forumet och i övrigt följer riktlinjerna för K/S.

Om man är aktiv på forumet och följer riktlinjerna så känns det inte som om det spelar så stor roll huruvida man är proffs, semiproffs eller amatör när det kommer till klockförsäljningar. Det är också en enkel och tydlig hållning som funkar smidigt i praktiken.

Men, detta kan självklart komma att ändras beroende på hur Köp/Sälj utvecklas och hur vi användare upplever det. Vi försöker vara musikaliska. :)
 

FineTime

Cartier
Nu ved jeg ikke om det er mig der refereres til, men hvis flertallet helst er fri for at jeg annoncerer i "køb & salg", så stopper jeg selvfølgelig med det. Jeg forstår ikke problemet, da jeg ikke anser max tre seriøse annoncer dagligt som værende spam.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nu ved jeg ikke om det er mig der refereres til, men hvis flertallet helst er fri for at jeg annoncerer i "køb & salg", så stopper jeg selvfølgelig med det. Jeg forstår ikke problemet, da jeg ikke anser max tre seriøse annoncer dagligt som værende spam.
Varför sluta? Posta och tillför och du har självfallet rätt att sälja klockor via forumet som alla andra.

Välkommen. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu ved jeg ikke om det er mig der refereres til, men hvis flertallet helst er fri for at jeg annoncerer i "køb & salg", så stopper jeg selvfølgelig med det. Jeg forstår ikke problemet, da jeg ikke anser max tre seriøse annoncer dagligt som spam.

Jag tror inte det är dig det refereras till enbart. Det är nog en diskussion gällande professionella handlare generellt. Så fortsätt annonsera och delta på forumet du agerar helt enligt riktlinjerna. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu ved jeg ikke om det er mig der refereres til, men hvis flertallet helst er fri for at jeg annoncerer i "køb & salg", så stopper jeg selvfølgelig med det. Jeg forstår ikke problemet, da jeg ikke anser max tre seriøse annoncer dagligt som værende spam.

Inget problem alls! Som Per säger, så har du/ni lika stor rätt att posta och annonsera som alla andra.

Finns större problem på Köp&sälj :)
 
Topp