• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp råd

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Svårt att peka åt nått håll det är ju två väldigt olika klockor.
Vad ska du ha dem till? OQ är ju lite mer finrummet och pelagos är lite mer sol, sand och saltstänk.
Jag hade valt pelagos thats how i roll, men jag har tex aldrig kostym eller skjorta på mig.
 

maxmol

Panerai
Vad gäller vad jag ska använda klockan till så tror jag inte på dressare. Jag har en för det är obligatoriskt men använder ändå dykare till kostym. Så det spelar inte in så mycket.

Av alla dessa råd och erbjudande av dyra konsult tjänster så tror jag att jag fick vad jag ville. Knuffen åt OQ. Så det blir nu så att jag slår till den. Kommer inga bilder förrän i augusti eftersom jag köper den från en amerikansk säljare och hämtar den på semestern. Men tro mig, det kommer bli fritt med wrist shots.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sekundvisaren har jag faktiskt inga problem med. Men som du säger finns det ju mindre ROs också. Har själv bara testat 39 mm och skulle behöva vidga mina vyer
RO 36 mm satt klart bättre på min handled än OQ.

Förövrigt menade jag att OQ-verken varken är kul eller billiga att ha att göra med när de felar...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
OQ service vill Nymans ha 5300kr för, dock utan delar.. Antar det är där de rinner iväg-
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det vet jag inte, men gammal elektronik... De har väl inte heller reservdelar längre hos Rolex? Eller var det bara jäkligt dyrt?
Knepig fråga vad gäller tillgång på reservdelar, Rolex är ju inte kända för sin öppenhet.

Vet inte om jag kommer ihåg fel, men brukar inte rolex supportera sina gamla urverk så länge som 30 år efter de gått ur produktion
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Verkar vara svårt med OQ service, finns säkerligen vissa delar men de lär väll kosta flis?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bara Nymans i Sverige som servar, hur ligger priserna på delar kontra andra tillverkare?
 
Topp