• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp & Sälj - Hur borde det fungera?

alfgren

Rolex
2-Faktor
Forumet ja absolut. K&S inte lika mycket. Det är bra på grund av att man oftast träffar på trevliga medlemmar i affärerna. Det tekniska upplägget och reglerna lämnar mycket att önska.
 
För mig som nybörjare tycker jag K&S funkar riktigt bra.

Har på ganska kort tid gjort 2 lyckade affärer som jag sannolikt inte klarat annars. Känner inget större agg mot varken danskar eller företag, för mig ger det mer lärdom om prissättning, klockor på marknaden etc. Saker som jag har nytta av i mitt alldeles egna klockintresse. :)

Fine, det blir några sidor att plöja igenom varje dag eftersom det bumpas friskt, men inget jag störs av.

/gustav
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ledsen. Det känns som att ni bara duckar. Ett forum är bara så bra som nöjdheten hos dess medlemmar. Att det upprepade gånger skapas likadana trådar som denna är en mycket stark indikation på att det finns brister i den.

Faktum är att OT problemen är kvar, bumpproblemen är kvar, företagsproblemen är kvar. Kanske dags att byta taktik då?

Men är företagsannonser eller OT-anonnser ett problem? Jag kan inte tala för flera än mig själv men ser inte det som ett problem, även om du kanske gör det.
Däremot, vilket jag redan har sagt, så håller jag med dig om att det bumpas för mycket. Men hur K&S utformas kan inte baseras enbart på hur några enstaka medlem anser att det ska vara.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Forumet ja absolut. K&S inte lika mycket. Det är bra på grund av att man oftast träffar på trevliga medlemmar i affärerna. Det tekniska upplägget och reglerna lämnar mycket att önska.

Nu är väl inte klocksnacks primära syfte att utgöra en plats för handel med klockor och annat, utan primärt en plats där man kan diskutera klockor och klockrelaterade ämnen och en plats för likasinnade att mötas. Att det finns köp och sälj är ju en bonus.
Jag ser hellre att forumledningen prioriterar att lägga sin tid och kraft på att fortsätta utveckla forumets övriga delar. I nuläget misstänker jag att en hel del arbete går till att moderera Köp&Sälj som egentligen vi medlemmar själva borde kunna hålla snyggt och städat. Tänker bl a på Per kloka synpunkter.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ledsen. Det känns som att ni bara duckar. Ett forum är bara så bra som nöjdheten hos dess medlemmar. Att det upprepade gånger skapas likadana trådar som denna är en mycket stark indikation på att det finns brister i den.
Faktum är att OT problemen är kvar, bumpproblemen är kvar, företagsproblemen är kvar. Kanske dags att byta taktik då?
Du har inte besvarat någonting annat än att du inte tar problemet på allvar. Är det inte tillräckligt tydligt att den metod ni valt för att hantera problemet inte duger? Trådarna om hur bra K&S funkar lyser rätt starkt med sin frånvaro.
Det kan faktiskt vara så att alla som inte skapar trådar om K&S är nöjda med forumdelen. Detta skulle innebära att du tycker att en liten missnöjd minoritet som skriker högst ska få igenom sina ""krav". Låter inte särskilt rimligt.
Personligen har jag svårt att se hur man orkar kritisera de saker du nämner ("Dagens I-landsproblem", någon?).
OT på K&S: bara att hoppa över
Bumpar: så jobbigt är det inte att klicka sig vidare några sidor, eller bumpa sin egen annons
Företagssäljare: går tydligen att ignorera, problem solved
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det kan med små medel bli betydligt bättre. Eller menar ni att det är positivt för K&S med hetsbumpningen där din annons blir förpassad till avgrunden på tre dagar?

Jag kan inte se varför ett problem som kan lösas med små medel ska till varje pris slås ner. Låter mer som en prestigefråga.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
För att det förstör användarupplevelsen.

I ett väl fungerande köp&säljforum behövs inte bumpar alls.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det behöver inte skapas nya trådar om det, men läs exempelvis den här tråden igen och jämför hur rösterna ser ut för och emot.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Absolut inte. Men det borde komma fram mer. Istället kommer samma negativa punkter upp gång på gång.
... "Borde"? Vad baserar du det påståendet på? Hur beter sig folk när det gäller att uttrycka sig positivt, respektive negativt om saker? Vilket är vanligast förekommande? Att man ger beröm lika ofta som man kommer med kritik eller tillrättavisningar?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Va fan, nu säljs det PS4 spel på K&S.
Denke dags att ändra riktlinjerna!
Eller har jag missuppfattat det hela? Trodde detta var ett klockforum.
 
Topp